Q-lite gaat 850 haltes in de provincie Zuid-Holland voorzien van nieuwe generatie digitale reisinfo

Q-lite gaat 850 haltes in de provincie Zuid-Holland voorzien van nieuwe generatie digitale reisinfo

Bron: Q-lite gaat 850 haltes in de provincie Zuid-Holland voorzien van een nieuwe generatie digitale reisinformatie borden

De provincie Zuid-Holland kiest Q-lite voor het vernieuwen van de digitale reisinformatie borden bij de bushaltes. Hiermee worden de huidige digitale informatieborden vervangen, de presentatie van de reisinformatie vernieuwd en reizigers nog beter geïnformeerd.

Als winnaar van de aanbesteding plaatst Q-lite in 2022 en 2023 bij meer dan 850 haltes de nieuwste generatie digitale informatieborden. Door een efficiënte plaatsing worden er meer reizigers bediend. Daarnaast zorgen de vernieuwde weergave van de reisinformatie en de audiofunctie ervoor dat de begrijpelijkheid en toegankelijkheid voor alle reizigers sterk verbeterd.

De nieuwe digitale informatieborden worden geleverd in verschillende uitvoeringen. Zo zijn er naast de standaard haltedisplays ook grote centrale informatieborden voor bij knooppunten en kleine informatieborden die zonder vaste energie-aansluiting werken.
Op basis van de R-net uitstraling is het ontwerp van de digitale informatieborden vernieuwd en geoptimaliseerd qua standaardisatie en uitwisselbaarheid. Het resultaat is een nieuwe circulaire en toekomstgerichte productfamilie van digitale informatieborden.
Binnen het project wordt alles ontworpen en ontwikkeld vanuit het principe van circulariteit. Zo worden bestaande masten en fundaties hergebruikt. Ook kijkt Q-lite bij het ontwerp van de nieuwe digitale informatieborden naar de maximale inzet van duurzame materialen, zonder daarbij afbreuk te doen aan de robuustheid, productkwaliteit en uitstraling van de haltesystemen.
Volgens divisiemanager Jan van der Weijden is een uniek circulair ontwerp en een gedegen aanpak de sleutel geweest tot de winst in deze aanbesteding. Van der Weijden: “We zien het als een eer en een mooie uitdaging om dit project samen met de provincie te realiseren en 15 jaar lang voor hen te beheren.“
Over Q-lite

Bestaande generatie haltedisplay's

Bestaande generatie haltedisplays

Productieproces

Titel	Bestandsnaam	Acties Advies 2e Herijking Transitieprogramma corona 2022 e.v. 211207_05f_METROCOV_Advies_2de_Herijking_Transitieprogramma_corona_en_OV_2022-defintief.pdf   Advies 3e Herijking Transitieprogramma corona 2022 e.v. 220531_METROCOV_advies_herijking_3a.pdf   Bestaande generatie haltedisplays Bestaande-generatie-haltedisplays-1.jpg   De HTM-halte verdwijnt voor het Verzorgingshuis Swaenesteyn Halte-verdwijnt-voor-verzorgingstehuis-Swaenesteyn.jpg   De nieuwe halte display's PZH-visualisatie-pers-4-3.jpg   Digitale folder Metrocov. Metrocov. Schakel tussen reiziger, vervoerder en Overheid 40023_Metrocov_digi_folder2021_spread.pdf   Fietsenstalling bij veerhaven Veerfietsstalling.png   Geen verschraling in het OV maar oproep aan het kabinet om een vangnetregeling voor het OV Petitie-beschikbaarheidsvergoedingOV-1656669641-11284427.jpeg   Herdenkingsplaat geplaatst voor Willem Benschop (+) op vervoersknooppunt Lansingerland-Zoetermeer 2022-07-02-Gedenkplaat-Willem-Benschop-station-Lansingerland-Zoetermeer-uitgelicht.jpg   Het huidige veer naar Heijplaat Veerboot-naar-Heijplaat-moet-blijven.jpg   Het productieproces van Q-Lite. Met Sustainable rating Gold 2021

De nieuwe haltedisplay's

De nieuwe haltedisplay's

Q-lite is de grootste full service organisatie in digitale informatiesystemen en de bijbehorende software. Met meer dan 100 collega’s, 4 strategisch gelegen kantoren en fabrieken in West-Europa én 40.000 operationele digitale informatieschermen, zijn wij uitgegroeid tot marktleider in de Benelux.
Q-lite maakt deel uit van de investeringsmaatschappij VP Capital nv die investeert in bedrijven die op een innovatieve, technologische manier een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij.

www.q-lite.com

 

Redactie: Op de site van de Provincie Zuid Holland is hierover meer te lezen.

Q-lite gaat 850 haltes in de provincie Zuid-Holland voorzien van nieuwe generatie digitale reisinfo

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

RET jaarverslag 2023: Vooruitkijken: reiziger, operatie en personele bezetting centraal

Graag deel ik namens de RET het jaarverslag 2023 met u. 2023 begon voor de RET met tegenwind, maar eindigde met goede afspraken over herstel en een nieuwe CAO. Ondertussen bouwde de RET door aan het verbeteren van het aanbod voor reizigers met de opening van metrostation Hoek van Holland Strand en de introductie van OVpay.

Lees verder

Wethouder Kapteijns krijgt rapport toegankelijkheid nieuwe deel van tramlijn 17 overhandigd

Op 22 maart heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden en de HTM wethouder Kapteijns van Den Haag een schouwrapport aangeboden. Het betrof de toegankelijkheid van het nieuwe deel van tramlijn 17 (Centrum-Statenkwartier).

Lees verder

Metrocov houdt frisse moed bijeenkomst 2023 in Hoekse Waard

Op 6 oktober 2023 was er weer de jaarlijkse OV dag, dit keer georganiseerd door het Reizigersoverleg Hoeksche Waard / Goeree Overflakkee in Strijen. Meerdere leden van Metrocov hebben hieraan deelgenomen, waardoor ook in de praktijk kennis gemaakt werd van het OV in de Hoekse Waard.

Lees verder

Resultaten schouw Leidschendam Voorburg en de haltes Mall of Netherlands gepresenteerd

Op 1 september heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden met Wethouder Keus van Leidschendam-Voorburg en twee van zijn ambtenaren de resultaten van een schouw door het Metrocov in zijn gemeente besproken. 

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier