Metrocov adviseert het volgende over de vervoerplannen van RET, HTM en EBS voor 2026
Metrocov heeft een reactie op de vervoerplannen van RET, EBS (concessie Voorne Putten) en HTM en EBS (Haaglanden Streek gegeven.
Lees verderMETROCOV heeft op 20 oktober 2020 advies uitgebracht aan de manager OV van de bestuurscommissie Vervoersautoreit over het Afwegingskader OV en corona 2021.
In dit afwegingskader stelde MRDH vier maatregelen voor:
METROCOV adviseerde de eerste drie maatregelen te prioriteren onder voorwaarde dat het OV de te verwachten groeiende vervoersvraag na de coronacrisis moet kunnen faciliteren. De continuïteit van het goed functionerende OV-systeem mag door deze maatregelen niet worden aangetast.
Daarom adviseerde METROCOV zeer terughoudend met de vierde maatregel om te gaan en de mogelijke invoering daarvan uit te stellen tot het najaar van 2021 en afhankelijk te stellen van de komst van een vaccin en de beheersing van de pandemie.
Metrocov heeft een reactie op de vervoerplannen van RET, EBS (concessie Voorne Putten) en HTM en EBS (Haaglanden Streek gegeven.
Lees verderMetrocov levert bijdrage aan schouw metrostations van Burgerpanel Rotterdam.
Lees verder
Het Metrocov heeft in zijn plenaire vergadering van 17 september jl. toelichting van de MRDH en de vervoerders gekregen op de voorstellen voor de tarieven en kaartsoorten 2025. De conclusie van de daarop volgende discussie was dat wij akkoord zijn met de voorgenomen tariefstijging.
Lees verderDe openbaar vervoermaatschappijen moeten elk voorjaar hun dienstregelingsplannen voor het jaar daarna aan de MRDH ter goedkeuring voorleggen. Op 3 juli a.s. zal de MRDH vergaderen over de vervoerplannen 2025.
Lees verderKlachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
HTM |
RET |
EBS |
Connexxion |
---|---|---|---|
Klantenservice (Haaglanden)
|
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.