Advies Metrocov OV tarieven 2026
Het Metrocov heeft zoals elk jaar advies gegeven over de ov-tarieven en kaartsoorten die de vervoerders in de MRDH vanaf 1 januari a.s. willen invoeren. Lees hier onze brief.
Lees verderMETROCOV heeft op 20 oktober 2020 advies uitgebracht aan de manager OV van de bestuurscommissie Vervoersautoreit over het Afwegingskader OV en corona 2021.
In dit afwegingskader stelde MRDH vier maatregelen voor:
METROCOV adviseerde de eerste drie maatregelen te prioriteren onder voorwaarde dat het OV de te verwachten groeiende vervoersvraag na de coronacrisis moet kunnen faciliteren. De continuïteit van het goed functionerende OV-systeem mag door deze maatregelen niet worden aangetast.
Daarom adviseerde METROCOV zeer terughoudend met de vierde maatregel om te gaan en de mogelijke invoering daarvan uit te stellen tot het najaar van 2021 en afhankelijk te stellen van de komst van een vaccin en de beheersing van de pandemie.
Het Metrocov heeft zoals elk jaar advies gegeven over de ov-tarieven en kaartsoorten die de vervoerders in de MRDH vanaf 1 januari a.s. willen invoeren. Lees hier onze brief.
Lees verderDe MRDH heeft een vergaande visie op de toekomst van mobiliteit in de regio Rijnmond/Haaglanden voorbereid. Daarin valt op dat het openbaar vervoer zowel inhoudelijk als organisatorisch er heel anders uit gaat zien. De visie wordt na de zomer aan het algemeen bestuur van de MRDH voorgelegd.
Lees verderMetrocov heeft een reactie op de vervoerplannen van RET, EBS (concessie Voorne Putten) en HTM en EBS (Haaglanden Streek gegeven.
Lees verderMetrocov levert bijdrage aan schouw metrostations van Burgerpanel Rotterdam.
Lees verder
Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
HTM |
RET |
EBS |
Connexxion |
---|---|---|---|
Klantenservice (Haaglanden)
|
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.