Advies Metrocov OV tarieven 2026
Het Metrocov heeft zoals elk jaar advies gegeven over de ov-tarieven en kaartsoorten die de vervoerders in de MRDH vanaf 1 januari a.s. willen invoeren. Lees hier onze brief.
Lees verderMetrocov maakt zich in navolging van de consumentenorganisaties in het NOVB Consumentenoverleg zorgen over de stagnatie in het realiseren van een bestuurlijk gedragen toekomstperspectief dat gericht is op de groei van het openbaar vervoer na de COVID-19 pandemie.
Onverlet de recentelijke toezegging door het Rijk ook tot september 2022 het openbaar vervoer tegemoet te komen met een beschikbaarheidsvergoeding, wordt in het Transitieprogramma OV en corona vooralsnog rekening gehouden om in 2022 het OV in de metropoolregio verder af te schalen teneinde de verliezen van de vervoerders in te lopen. Er wordt vanuit het Rijk vooralsnog geen duidelijkheid geboden over de in te zetten koers om te komen tot concrete (financiële) voorstellen voor de korte en middellange termijn om het OV een impuls te geven richting het Toekomstbeeld OV 2040. (...)
Het Metrocov heeft zoals elk jaar advies gegeven over de ov-tarieven en kaartsoorten die de vervoerders in de MRDH vanaf 1 januari a.s. willen invoeren. Lees hier onze brief.
Lees verderDe MRDH heeft een vergaande visie op de toekomst van mobiliteit in de regio Rijnmond/Haaglanden voorbereid. Daarin valt op dat het openbaar vervoer zowel inhoudelijk als organisatorisch er heel anders uit gaat zien. De visie wordt na de zomer aan het algemeen bestuur van de MRDH voorgelegd.
Lees verderMetrocov heeft een reactie op de vervoerplannen van RET, EBS (concessie Voorne Putten) en HTM en EBS (Haaglanden Streek gegeven.
Lees verderMetrocov levert bijdrage aan schouw metrostations van Burgerpanel Rotterdam.
Lees verder
Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
HTM |
RET |
EBS |
Connexxion |
---|---|---|---|
Klantenservice (Haaglanden)
|
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.