Gezamelijke schouw Rotterdamse OV haltes
Metrocov levert bijdrage aan schouw metrostations van Burgerpanel Rotterdam.
Lees verder
Metrocov is ingenomen met de bijdrage van de MRDH ten behoeve van de stimuleringsmaatregelen ‘tevreden reizigers’ en ‘toekomstvastheid OV-bedrijven’ (€ 104,2 miljoen) en ter vermindering van het te kort OV als gevolg van corona (€ 275 miljoen).
Het herstelplan van de Overheid moet er op gericht zijn om de reiziger weer terug te krijgen in het OV. Het OV is een publieke taak en onder geen beding mag er aantasting zijn van de toekomstbestendigheid en de sociale functie in het OV in de Metropoolregio.
Het OV in de Metropoolregio moet in de toekomst een fijnmazig netwerk zijn om het woon-werkverkeer bereikbaar te houden en te verduurzamen. De investering in dit fijnmazige netwerk is absoluut noodzakelijk.
Uitgangspunten Metrocov
Metrocov hanteert een aantal uitgangspunten met betrekking tot het Transitieprogramma OV en corona 2de helft 2021. Deze zijn:
Met brandbrief in de bres voor het OV.
De Schiedamse gemeenteraadsleden Bertus Feelders (VVD) en Karin de Vries (AOV) zijn een van de initiatiefnemers van een brandbrief namens de 23 gemeenten in de Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) aan het Rijk. In het schrijven wordt gevraagd om een forse bijdrage om het openbaar vervoer in de regio, dat zwaar lijdt onder de coronacrisis, overeind te houden.
Metrocov levert bijdrage aan schouw metrostations van Burgerpanel Rotterdam.
Lees verder
Het Metrocov heeft in zijn plenaire vergadering van 17 september jl. toelichting van de MRDH en de vervoerders gekregen op de voorstellen voor de tarieven en kaartsoorten 2025. De conclusie van de daarop volgende discussie was dat wij akkoord zijn met de voorgenomen tariefstijging.
Lees verderDe openbaar vervoermaatschappijen moeten elk voorjaar hun dienstregelingsplannen voor het jaar daarna aan de MRDH ter goedkeuring voorleggen. Op 3 juli a.s. zal de MRDH vergaderen over de vervoerplannen 2025.
Lees verderIn onze vergadering van 12 februari jl. kwam de net bekend geworden afschaling van de HTM-dienstregeling aan de orde. Wij hebben er kennis van genomen dat de MRDH als concessieverlener deze afschaling niet accepteert.
Lees hier het volledige advies.
Lees verderKlachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
HTM |
RET |
EBS |
Connexxion |
---|---|---|---|
Klantenservice (Haaglanden)
|
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.