LTK tarieven 2021

LTK tarieven 2021

Het Metrocov adviseert jaarlijks in september aan het DOVA (dat is het Samenwerkingsverband van decentrale ov-autoriteiten) of het landelijk tarief volgens de CBS index voldoet aan de richtlijnen en niet exorbitant stijgt. Het Metrocov doet dat niet alleen maar samen met de andere Rocov’s in Nederland. De landelijke werkgroep Rocov’s zet de puntjes op de i. Het landelijke tarief is de basis voor de regionale tarieven.

Download
LTK tarieven 2021

Andere adviezen

Naar het adviezenoverzicht
Wethouder wil de toegankelijkheid van bushaltes verbeteren

Wethouder wil de toegankelijkheid van bushaltes verbeteren

Twee bushaltes in de gemeente Westland zijn slecht toegankelijk voor mensen met een beperking. Ook ontbreekt er reisinformatie. Dit blijkt uit een steekproefsgewijs onderzoek van Metrocov, een platform van reizigers van het openbaar vervoer in de regio Rotterdam Den Haag.

Leden van het Metrocov onderzochten in hoeverre de bushaltes Verdilaan en De Brug voldoen aan de landelijke eisen voor toegankelijkheid. Denk aan de hoogte en breedte van de bushalte, de aanwezigheid van geleidelijnen en audioknoppen voor reisinformatie.

Lees verder
MRDH wil samenwerken voor toekomstige OV-investeringen. Lobby voor aanvullende steun is nodig.

MRDH wil samenwerken voor toekomstige OV-investeringen. Lobby voor aanvullende steun is nodig.

De Metropoolregio Rotterdam Den Haag wil investeren in het openbaar vervoer. Zij vraagt daarbij hulp van het Metrocov; onder meer door bij het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (LOCOV) te pleiten voor aanvullende financiële steun. Die financiële steun is nodig om de nadelige gevolgen van het huidige regeringsbeleid te beperken. Het Metrocov kaart dit aan bij het LOCOV.

Lees verder
Metrocov adviseert positief over jaarplannen Sociale Veiligheid van HTM

Metrocov adviseert positief over jaarplannen Sociale Veiligheid van HTM

Metrocov adviseert positief over jaarplannen Sociale Veiligheid van HTM

Metrocov is enthousiast over de wijze waarop HTM vorm geeft aan de sociale veiligheid in de voertuigen waarbij het beleid van HTM vooral is gericht op preventieve maatregelen en bij repressieve controle.

Lees verder door de adviesbrief te downloaden bij de knop downloaden.

Lees verder
Advies Transitie-programma corona en OV 2022

Advies Transitie-programma corona en OV 2022

Metrocov maakt zich in navolging van de consumentenorganisaties in het NOVB Consumentenoverleg zorgen over de stagnatie in het realiseren van een bestuurlijk gedragen toekomstperspectief dat gericht is op de groei van het openbaar vervoer na COVID-19.

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

RET

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

EBS

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier