RET afgewezen aangepaste zomerdienstregeling 2023

RET afgewezen aangepaste zomerdienstregeling 2023

In de vergadering van het Metrocov van 27 juni spraken we over de RET-dienstregeling voor de zomer van 2023. We kregen te horen dat de MRDH, die daarover beslist, de regeling niet goedkeurt en de RET erop zal aanspreken. Ook het Metrocov denkt dat de zomerdienst veel problemen zal opleveren voor de reizigers, omdat nog meer ritten dan eerder gepland uitvallen. Wij hebben de MRDH laten weten dat we het eens zijn met hun beslissing om de regeling af te keuren.

Lees hier het volledige advies van het Metrocov aan de MRDH

 

RET afgewezen aangepaste zomerdienstregeling 2023

Andere adviezen

Naar het adviezenoverzicht

Metrocov adviseert het volgende over de vervoerplannen van RET, HTM en EBS voor 2026

Metrocov heeft een reactie op de vervoerplannen van RET, EBS (concessie Voorne Putten) en HTM en EBS (Haaglanden Streek gegeven.

Lees verder

Gezamelijke schouw Rotterdamse OV haltes

Metrocov levert bijdrage aan schouw metrostations van Burgerpanel Rotterdam.

 

Lees verder

Metrocov adviseert positief over de OV tarieven 2025

Het Metrocov heeft in zijn plenaire vergadering van 17 september jl. toelichting van de MRDH en de vervoerders gekregen op de voorstellen voor de tarieven en kaartsoorten 2025. De conclusie van de daarop volgende discussie was dat wij akkoord zijn met de voorgenomen tariefstijging.

Lees verder

Metrocov adviseert positief over de vervoerplannen Haaglanden 2025 (HTM en EBS)

De openbaar vervoermaatschappijen moeten elk voorjaar hun dienstregelingsplannen voor het jaar daarna aan de MRDH ter goedkeuring voorleggen.  Op 3 juli a.s. zal de MRDH vergaderen over de vervoerplannen 2025.

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier