Acties in het OV bij RET van de baan

Acties in het OV bij RET van de baan

Bron: Chauffeurs krijgen eenmalig 400 euro en mogen eerder met pensioen: acties in OV van de baan

Afgesproken is dat er, ondanks de ontstane tekorten door de coronacrisis, in 2021 geen versoberingen van de arbeidsvoorwaarden aan de orde zijn. RET-medewerkers krijgen deze zomer een eenmalige uitkering van 400 euro. En er komt een regeling voor zware beroepen. Buschauffeurs, trambestuurders en andere medewerkers met onregelmatige diensten kunnen daardoor eerder met pensioen gaan als zij dat willen, zonder dat ze dat al te veel geld kost.

Water bij de wijn 

De gesprekken tussen de vakbonden en de RET over een nieuwe cao hebben in totaal negen maanden in beslag genomen. Aanvankelijk lagen de standpunten ver uiteen, maar beide partijen hebben water bij de wijn gedaan. Zo lieten de bonden hun eis voor een loonsverhogingen van vijf procent vallen en overgeschakeld op behoud van koopkracht. Niettemin moest er vanuit vakbondszijde een ultimatum aan te pas komen om druk op de ketel te zetten.

De nieuwe cao loopt tot 2022. De leden van de bonden moeten nog wel akkoord gaan met het onderhandelaarsakkoord.

Acties in het OV bij RET van de baan

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Rijksvoorstellen OV 2023 niet acceptabel. Dreigende verschralingen om buigen naar groeiperspectief

Het Rijk, de OV-bedrijven en de decentrale overheden hebben afgelopen vrijdag in een finale poging geen overeenstemming weten te bereiken over een pakket aan maatregelen om dreigende verschralingen in het OV in 2023 om te buigen naar een groeiperspectief. 

Lees verder

Met de Metro naar Hoek van Holland-Strand: Nog een paar veiligheidstesten en dan naar het strand

De metro naar Hoek van Holland strand zou voor de zomer gaan rijden maar extra veiligheidsmaatregelen gooien roet in het eten. Mogelijk rijdt de metro pas in het vroege najaar naar het strand. De zomer eindigt de laatste jaren toch niet op eind augustus. 

Lees verder

Q-lite gaat 850 haltes in de provincie Zuid-Holland voorzien van nieuwe generatie digitale reisinfo

Persbericht van Q-Lite: De provincie Zuid-Holland kiest Q-lite voor het vernieuwen van de digitale reisinformatie borden bij de bushaltes. Hiermee worden de huidige digitale informatieborden vervangen, de presentatie van de reisinformatie vernieuwd en reizigers nog beter geïnformeerd.

Lees verder

Herdenkingsplaat geplaatst voor Willem Benschop op vervoersknooppunt Lansingerland-Zoetermeer

Vandaag herdenkingsplaat geplaatst voor een icoon uit het openbaar vervoer in Zoetermeer op een bankje van het mooie station Lansingerland-Zoetermeer. 

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier