Acties in het OV bij RET van de baan

Acties in het OV bij RET van de baan

Bron: Chauffeurs krijgen eenmalig 400 euro en mogen eerder met pensioen: acties in OV van de baan

Afgesproken is dat er, ondanks de ontstane tekorten door de coronacrisis, in 2021 geen versoberingen van de arbeidsvoorwaarden aan de orde zijn. RET-medewerkers krijgen deze zomer een eenmalige uitkering van 400 euro. En er komt een regeling voor zware beroepen. Buschauffeurs, trambestuurders en andere medewerkers met onregelmatige diensten kunnen daardoor eerder met pensioen gaan als zij dat willen, zonder dat ze dat al te veel geld kost.

Water bij de wijn 

De gesprekken tussen de vakbonden en de RET over een nieuwe cao hebben in totaal negen maanden in beslag genomen. Aanvankelijk lagen de standpunten ver uiteen, maar beide partijen hebben water bij de wijn gedaan. Zo lieten de bonden hun eis voor een loonsverhogingen van vijf procent vallen en overgeschakeld op behoud van koopkracht. Niettemin moest er vanuit vakbondszijde een ultimatum aan te pas komen om druk op de ketel te zetten.

De nieuwe cao loopt tot 2022. De leden van de bonden moeten nog wel akkoord gaan met het onderhandelaarsakkoord.

Acties in het OV bij RET van de baan

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Na een monsterklus van 55 dagen is station Zoetermeer Mandelabrug weer open

Wethouder Marijke van de Meer opent het hek weer van het station. Leden van de Klankbordgroep stationgsgebied en die van de Entree alsmede een delegatie van de gemeente Zoetermeer, aannemers en andere belangstellenden mochten als eerst door het hek om de brug te betreden en de eerste treinreizigers op te vangen op het station. 

Lees verder

Onze Corrie nog steeds actief voor toegankelijk Openbaar Vervoer

Corrie Scheffer, de nestor van het Metrocov die vorig jaar afscheid nam van het consumentenplatform is nog steeds actief. Zij blijft pleiten voor een goede zaak: Toegankelijk Openbaar Vervoer. Corrie weet vervoerders te overtuigen van de noodzaak. 

Lees verder

De OV Ombudsman is gestopt per 31 december 2022

In opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is onderzoek gedaan naar de opties voor de versterking van de onafhankelijke positie van het tweedelijns klachtenloket OV Ombudsman. Als resultaat daarvan zullen de taken van OV Ombudsman (en daarmee ook de subsidie vanuit IenW) per 1 januari 2023 overgaan naar de Geschillencommissie in Den Haag. 

Lees verder

De kap van Zoetermeer Mandelabrug is er af. Maar er wordt nog volop gewerkt aan de stabiliteit

Er is de afgelopen week met man en macht gewerkt om voor 1 januari 2023 de kap van de Mandelabrug te ontmantelen. Er is nog veel onduidelijkheid vanuit de reizigers. Dringend onderhoud was nodig, zo bleek uit de verschillende onderzoeken. 

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier