Uitreiking boekje Toegankelijk Openbaar Vervoer door Metrocov
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderAfgesproken is dat er, ondanks de ontstane tekorten door de coronacrisis, in 2021 geen versoberingen van de arbeidsvoorwaarden aan de orde zijn. RET-medewerkers krijgen deze zomer een eenmalige uitkering van 400 euro. En er komt een regeling voor zware beroepen. Buschauffeurs, trambestuurders en andere medewerkers met onregelmatige diensten kunnen daardoor eerder met pensioen gaan als zij dat willen, zonder dat ze dat al te veel geld kost.
De gesprekken tussen de vakbonden en de RET over een nieuwe cao hebben in totaal negen maanden in beslag genomen. Aanvankelijk lagen de standpunten ver uiteen, maar beide partijen hebben water bij de wijn gedaan. Zo lieten de bonden hun eis voor een loonsverhogingen van vijf procent vallen en overgeschakeld op behoud van koopkracht. Niettemin moest er vanuit vakbondszijde een ultimatum aan te pas komen om druk op de ketel te zetten.
De nieuwe cao loopt tot 2022. De leden van de bonden moeten nog wel akkoord gaan met het onderhandelaarsakkoord.
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderDe rood-beige GTL8-trams van de HTM worden straks vervangen door de nieuwe, ruime en gelijkvloerse TINA-tram van het Zwitserse Stadler. De HTM is volop bezig met de voorbereidingen, zowel aan het ontwerp van de TINA als aanpassingen in de stad om ervoor te zorgen dat in 2026 op alle trajecten toegankelijke trams kunnen rijden.
Lees verderHet Metrocov kondigt namens de MRDH de actie aan:
‘Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!’, die gepland staat voor dinsdag 10 juni om 08.45 uur.
Lees verderIntern verbeteren om onze rol in de regio goed te spelen. De regio Rotterdam groeit, ruimte wordt schaarser en het belang van schoon vervoer neemt toe. Wij pakken graag onze rol om met goed OV deze uitdagingen het hoofd te bieden. Tegelijkertijd staan we voor uitdagingen.
Lees verderKlachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
HTM |
RET |
EBS |
Connexxion |
|---|---|---|---|
|
Klantenservice (Haaglanden)
|
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.