Belabberd bereikbaar Schiedam-Noord krijgt een (aangepaste) ringbus

Belabberd bereikbaar Schiedam-Noord krijgt een (aangepaste) ringbus

Bron: Belabberd bereikbaar Noord krijgt een (aangepaste) ringbus

Dat het belabberd gesteld is met de bereikbaarheid van Schiedam Noord met Openbaar Vervoer (OV) is al langer bekend. Maar door corona wordt het nog erger: door bezuinigingen bij de RET zouden de Woudhoek, Spaland en Sveaparken vanaf 9 januari 2022 ‘s avonds helemaal niet meer met 0V bereikbaar zijn.

 Het goede nieuws is een alternatief voorstel: Ringbus Schiedam Noord
Het college schrijft: 'Gelet op de noodzaak om met ingang van 9 januari 2022 de 0V bereikbaarheid van Schiedam Noord te waarborgen, is samen met RET en MRDH gewerkt aan een alternatief voorstel voor de ringbus. In dit voorstel van RET rijdt er vanaf 9 januari 2022 een bus in één richting via de route op de afbeelding'.

'De bus rijdt 7 dagen per week ‘s avonds tussen 19h en 23h, op zaterdagen ook overdag en zondagen ook in de vroege ochtend met een frequentie van 2.x per uur. Deze lijn wordt als vaste lijn met een vaste dienstregeling en lijnnummer, eerst 121 en later 52, opgenomen in alle
dienstregelingen en dienstverleningsconcepten van het openbaar vervoer (apps, reisplanners etc.). 0p rustige momenten wordt met een volledig toegankelijke 8-persoonsbus gereden. Op vrijdagen en zaterdagen kan een 19-persoonsbus worden ingezet. Alle reguliere reisproducten van RET zijn en blijven geldig'.

'We zijn ons ervan bewust dat ook dit voorstel niet voor iedereen een oplossing biedt, maar in elk geval wel voor de grootste groep reizigers. Ongeveer 80% van de 0V reizigers rond Schiedam Noord in de avonduren zijn geholpen bij een meer nabije, directere en toegankelijker
verbinding met het station ten opzichte van de tram.' aldus burgemeester en wethouders.

Belabberd bereikbaar Schiedam-Noord krijgt een (aangepaste) ringbus

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Wethouder Kapteijns krijgt rapport toegankelijkheid nieuwe deel van tramlijn 17 overhandigd

Op 22 maart heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden en de HTM wethouder Kapteijns van Den Haag een schouwrapport aangeboden. Het betrof de toegankelijkheid van het nieuwe deel van tramlijn 17 (Centrum-Statenkwartier).

Lees verder

Metrocov houdt frisse moed bijeenkomst 2023 in Hoekse Waard

Op 6 oktober 2023 was er weer de jaarlijkse OV dag, dit keer georganiseerd door het Reizigersoverleg Hoeksche Waard / Goeree Overflakkee in Strijen. Meerdere leden van Metrocov hebben hieraan deelgenomen, waardoor ook in de praktijk kennis gemaakt werd van het OV in de Hoekse Waard.

Lees verder

Resultaten schouw Leidschendam Voorburg en de haltes Mall of Netherlands gepresenteerd

Op 1 september heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden met Wethouder Keus van Leidschendam-Voorburg en twee van zijn ambtenaren de resultaten van een schouw door het Metrocov in zijn gemeente besproken. 

Lees verder

Na een monsterklus van 55 dagen is station Zoetermeer Mandelabrug weer open

Wethouder Marijke van de Meer opent het hek weer van het station. Leden van de Klankbordgroep stationgsgebied en die van de Entree alsmede een delegatie van de gemeente Zoetermeer, aannemers en andere belangstellenden mochten als eerst door het hek om de brug te betreden en de eerste treinreizigers op te vangen op het station. 

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier