Belabberd bereikbaar Schiedam-Noord krijgt een (aangepaste) ringbus

Belabberd bereikbaar Schiedam-Noord krijgt een (aangepaste) ringbus

Bron: Belabberd bereikbaar Noord krijgt een (aangepaste) ringbus

Dat het belabberd gesteld is met de bereikbaarheid van Schiedam Noord met Openbaar Vervoer (OV) is al langer bekend. Maar door corona wordt het nog erger: door bezuinigingen bij de RET zouden de Woudhoek, Spaland en Sveaparken vanaf 9 januari 2022 ‘s avonds helemaal niet meer met 0V bereikbaar zijn.

 Het goede nieuws is een alternatief voorstel: Ringbus Schiedam Noord
Het college schrijft: 'Gelet op de noodzaak om met ingang van 9 januari 2022 de 0V bereikbaarheid van Schiedam Noord te waarborgen, is samen met RET en MRDH gewerkt aan een alternatief voorstel voor de ringbus. In dit voorstel van RET rijdt er vanaf 9 januari 2022 een bus in één richting via de route op de afbeelding'.

'De bus rijdt 7 dagen per week ‘s avonds tussen 19h en 23h, op zaterdagen ook overdag en zondagen ook in de vroege ochtend met een frequentie van 2.x per uur. Deze lijn wordt als vaste lijn met een vaste dienstregeling en lijnnummer, eerst 121 en later 52, opgenomen in alle
dienstregelingen en dienstverleningsconcepten van het openbaar vervoer (apps, reisplanners etc.). 0p rustige momenten wordt met een volledig toegankelijke 8-persoonsbus gereden. Op vrijdagen en zaterdagen kan een 19-persoonsbus worden ingezet. Alle reguliere reisproducten van RET zijn en blijven geldig'.

'We zijn ons ervan bewust dat ook dit voorstel niet voor iedereen een oplossing biedt, maar in elk geval wel voor de grootste groep reizigers. Ongeveer 80% van de 0V reizigers rond Schiedam Noord in de avonduren zijn geholpen bij een meer nabije, directere en toegankelijker
verbinding met het station ten opzichte van de tram.' aldus burgemeester en wethouders.

Belabberd bereikbaar Schiedam-Noord krijgt een (aangepaste) ringbus

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht
XL-Watertaxi: nieuwe veerverbinding voor 50 reizigers tussen de RDM op Heijplaat en de Marconistraat

XL-Watertaxi: nieuwe veerverbinding voor 50 reizigers tussen de RDM op Heijplaat en de Marconistraat

De 50-persoons watertaxi’s lijken qua grootte en kleurstelling op de kleine, snelle watertaxi’s, maar zijn toch anders. De elektrische vaartuigen zijn bijna drie meter langer en bevatten twee elektromotoren met schroeven. Ze worden ‘s nachts opgeladen en kunnen tussendoor ook aan de laadpalen bij de pontons energie ‘tanken’. Helaas niet geschikt voor fietsers maar wel energiezuinig. 

Lees verder
Onduidelijke berichtgeving over schrappen buslijnen RET. Hier enige verduidelijking

Onduidelijke berichtgeving over schrappen buslijnen RET. Hier enige verduidelijking

In het artikel op de website van het AD is wat verwarring ontstaan over schrappen van buslijnen. Het zijn echter geen buslijnen die verdwijnen maar het heeft te maken met wijzigingen.

Lees verder
Ingezonden bericht: Zeven vragen aan de RET over de nieuwe dienstregelingen.

Ingezonden bericht: Zeven vragen aan de RET over de nieuwe dienstregelingen.

Wie nog afscheid wil nemen van de Fast Ferry tussen Hoek van Holland en de Maasvlakte, moet snel zijn. “Fast Ferry stopt met varen m.i.v. 30 december 2021”, meldt vervoerder RET summier op www.ret.nl onder ‘geplande omleidingen’. De reden staat er niet bij. Dat vroeg de redactie OV Magazine gisteren aan de RET.

Lees verder
Argos Mobiel gaat in Maassluis, Vlaardingen en Schiedam rijden

Argos Mobiel gaat in Maassluis, Vlaardingen en Schiedam rijden

De gemeenten Maassluis, Vlaardingen en Schiedam (MVS) hebben besloten voor drie jaar subsidie te verlenen aan Argos Mobiel. Dit is een vervoersservice die inwoners voor weinig geld van deur tot deur brengt. De chauffeurs van Argos Mobiel zijn vrijwilligers. In Schiedam rijdt Argos Mobiel al een aantal jaren. Voor inwoners van Maassluis is Argos Mobiel nieuw en in Vlaardingen keert het deur-tot-deur vervoer terug. Naar verwachting kunnen inwoners vanaf 1 februari 2022 in alle drie gemeenten gebruikmaken van deze vorm van vervoer.

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier