Belabberd bereikbaar Schiedam-Noord krijgt een (aangepaste) ringbus

Belabberd bereikbaar Schiedam-Noord krijgt een (aangepaste) ringbus

Bron: Belabberd bereikbaar Noord krijgt een (aangepaste) ringbus

Dat het belabberd gesteld is met de bereikbaarheid van Schiedam Noord met Openbaar Vervoer (OV) is al langer bekend. Maar door corona wordt het nog erger: door bezuinigingen bij de RET zouden de Woudhoek, Spaland en Sveaparken vanaf 9 januari 2022 ‘s avonds helemaal niet meer met 0V bereikbaar zijn.

 Het goede nieuws is een alternatief voorstel: Ringbus Schiedam Noord
Het college schrijft: 'Gelet op de noodzaak om met ingang van 9 januari 2022 de 0V bereikbaarheid van Schiedam Noord te waarborgen, is samen met RET en MRDH gewerkt aan een alternatief voorstel voor de ringbus. In dit voorstel van RET rijdt er vanaf 9 januari 2022 een bus in één richting via de route op de afbeelding'.

'De bus rijdt 7 dagen per week ‘s avonds tussen 19h en 23h, op zaterdagen ook overdag en zondagen ook in de vroege ochtend met een frequentie van 2.x per uur. Deze lijn wordt als vaste lijn met een vaste dienstregeling en lijnnummer, eerst 121 en later 52, opgenomen in alle
dienstregelingen en dienstverleningsconcepten van het openbaar vervoer (apps, reisplanners etc.). 0p rustige momenten wordt met een volledig toegankelijke 8-persoonsbus gereden. Op vrijdagen en zaterdagen kan een 19-persoonsbus worden ingezet. Alle reguliere reisproducten van RET zijn en blijven geldig'.

'We zijn ons ervan bewust dat ook dit voorstel niet voor iedereen een oplossing biedt, maar in elk geval wel voor de grootste groep reizigers. Ongeveer 80% van de 0V reizigers rond Schiedam Noord in de avonduren zijn geholpen bij een meer nabije, directere en toegankelijker
verbinding met het station ten opzichte van de tram.' aldus burgemeester en wethouders.

Belabberd bereikbaar Schiedam-Noord krijgt een (aangepaste) ringbus

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Nieuwe Heijdse lijn in tussen Ter Heijde en Monster biedt kansen voor korte belritten

Een laatste stuiptrekking voor het doelgroepenvervoer of is dit initiatief nu eindelijk een mooi experiment als alternatief van een gestrekte lijn of het opheffen van een buslijn in achteraf gebieden of dorpen. We gaan het zien. Het Metrocov volgt het op de voet.

Lees verder

Rijksvoorstellen OV 2023 niet acceptabel. Dreigende verschralingen om buigen naar groeiperspectief

Het Rijk, de OV-bedrijven en de decentrale overheden hebben afgelopen vrijdag in een finale poging geen overeenstemming weten te bereiken over een pakket aan maatregelen om dreigende verschralingen in het OV in 2023 om te buigen naar een groeiperspectief. 

Lees verder

Met de Metro naar Hoek van Holland-Strand: Nog een paar veiligheidstesten en dan naar het strand

De metro naar Hoek van Holland strand zou voor de zomer gaan rijden maar extra veiligheidsmaatregelen gooien roet in het eten. Mogelijk rijdt de metro pas in het vroege najaar naar het strand. De zomer eindigt de laatste jaren toch niet op eind augustus. 

Lees verder

Q-lite gaat 850 haltes in de provincie Zuid-Holland voorzien van nieuwe generatie digitale reisinfo

Persbericht van Q-Lite: De provincie Zuid-Holland kiest Q-lite voor het vernieuwen van de digitale reisinformatie borden bij de bushaltes. Hiermee worden de huidige digitale informatieborden vervangen, de presentatie van de reisinformatie vernieuwd en reizigers nog beter geïnformeerd.

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier