Duizenden nieuwe woningen in Rotterdam: dit wil de RET om het ov op peil te houden

Duizenden nieuwe woningen in Rotterdam: dit wil de RET om het ov op peil te houden

Bron: Duizenden nieuwe woningen in Rotterdam: dit wil de RET om het ov op peil te houden

Om de woningnood aan te pakken gaat er de komende decennia enorm veel gebouwd worden. Alleen al in Rotterdam staan tot aan 2040 zeker 50 duizend nieuwe woningen in de planning. In de hele Metropoolregio Rotterdam Den Haag komen er in die periode 240 duizend huizen bij. Een goede infrastructuur en bereikbaarheid is voor die ongeveer 400 duizend nieuwe inwoners van levensbelang. De Rotterdamse vervoerder RET pleit voor een flinke uitbreiding van het metronetwerk. Gebeurt dat niet, dan heeft dat grote gevolgen voor de reizigers en staat het op de wegen straks vaker vast, zo voorspelt RET-directeur Maurice Unck

GESCHREVEN DOOR

Jan-Roelof Visscher

Nu de coronacrisis afneemt en het maatschappelijke leven weer wordt opgepakt, is het ook weer drukker aan het worden in het openbaar vervoer. Veel reizigers valt nu nog meer dan voorheen op hoe druk het regelmatig is in de metro’s. Nu is het nog allemaal te behappen voor de RET, maar hoe moet dat straks als er nog veel meer mensen in de stad wonen?

Bekijk ook de filmpjes in het artikel en geeft jouw commentaar.

Duizenden nieuwe woningen in Rotterdam: dit wil de RET om het ov op peil te houden

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Na een monsterklus van 55 dagen is station Zoetermeer Mandelabrug weer open

Wethouder Marijke van de Meer opent het hek weer van het station. Leden van de Klankbordgroep stationgsgebied en die van de Entree alsmede een delegatie van de gemeente Zoetermeer, aannemers en andere belangstellenden mochten als eerst door het hek om de brug te betreden en de eerste treinreizigers op te vangen op het station. 

Lees verder

Onze Corrie nog steeds actief voor toegankelijk Openbaar Vervoer

Corrie Scheffer, de nestor van het Metrocov die vorig jaar afscheid nam van het consumentenplatform is nog steeds actief. Zij blijft pleiten voor een goede zaak: Toegankelijk Openbaar Vervoer. Corrie weet vervoerders te overtuigen van de noodzaak. 

Lees verder

De OV Ombudsman is gestopt per 31 december 2022

In opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is onderzoek gedaan naar de opties voor de versterking van de onafhankelijke positie van het tweedelijns klachtenloket OV Ombudsman. Als resultaat daarvan zullen de taken van OV Ombudsman (en daarmee ook de subsidie vanuit IenW) per 1 januari 2023 overgaan naar de Geschillencommissie in Den Haag. 

Lees verder

De kap van Zoetermeer Mandelabrug is er af. Maar er wordt nog volop gewerkt aan de stabiliteit

Er is de afgelopen week met man en macht gewerkt om voor 1 januari 2023 de kap van de Mandelabrug te ontmantelen. Er is nog veel onduidelijkheid vanuit de reizigers. Dringend onderhoud was nodig, zo bleek uit de verschillende onderzoeken. 

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier