Eind juli met de Metro direct naar zee

Eind juli met de Metro direct naar zee

Bron: Eind juli met de metro naar Hoek van Holland Strand (als alles meezit met de testritten)

Als de testritten op het nieuwe stuk metrospoor naar Hoek van Holland Strand vanaf maandag goed verlopen, kunnen de eerste badgasten eind juli met de metro direct naar zee.

Vanochtend rond 09:45 uur rijdt er voor het eerst een metrostel van de RET op het pas aangelegde stuk spoor tussen Hoek van Holland Haven en het nieuwe station Strand. Daarmee gaat het doortrekken van de Hoekse Lijn naar het station naast de zee richting eindfase.

Nu maar hopen dat de test ritten goed gaan.

Foto: Metrostation CS (foto: Rick Keus) Beeldbank RET 

Eind juli met de Metro direct naar zee

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!

Het Metrocov kondigt namens de MRDH de actie aan:

 ‘Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!’, die gepland staat voor dinsdag 10 juni om 08.45 uur.

Lees verder

Doorbouwen aan sterk OV in de regio Rotterdam. Jaarverslag RET 2024

Intern verbeteren om onze rol in de regio goed te spelen. De regio Rotterdam groeit, ruimte wordt schaarser en het belang van schoon vervoer neemt toe. Wij pakken graag onze rol om met goed OV deze uitdagingen het hoofd te bieden. Tegelijkertijd staan we voor uitdagingen.

Lees verder

110 seconden stil tegen bezuinigingen van 110 miljoen Euro op het OV

Op woensdag 2 april om 14.00 uur staan alle bussen, trams en metro’s in en rond de grote steden Rotterdam, Amsterdam en Den Haag 110 seconden stil tegen de bezuinigingsplannen van het kabinet.

Lees verder

Instructiefilm de uitklapplank in de bus

In opdracht van het Metrocov is een korte film gemaakt over de uitrijplank van de elektrische bussen die de HTM 2025 in gebruik neemt. Doel is gebruikers van een rolstoel (en rollator) informatie te verstrekken over hoe die plank werkt. Er is een speciale versie voor de chauffeurs, die bedienen de plank met de hand.

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier