Uitreiking boekje Toegankelijk Openbaar Vervoer door Metrocov
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderWielrenners en andere fietsers gaan een belangrijke fietsverbinding missen. In het nieuwe jaar wordt de Fast Ferry tussen Hoek van Holland en Westvoorne uit de vaart genomen.
Het populaire fietsrondje over de Maasvlakte en Voorne-Putten kan vanuit het Westland niet meer op de gebruikelijk wijze worden gereden. De fietsersbond Westland is zwaar teleurgesteld. De Fast Ferry is ook belangrijk voor het woon-werk verkeer schrijft de Fietsersbond in een brandbrief aan Judith Bochove (vervoer, GroenLinks). De wethouder wil als alternatief een bus inzetten om de Maasvlakte te bereiken. Voor Westlanders is dit weinig aantrekkelijk zo schrijft het AD in de krant van 24 november jongstleden. Zijn er echt geen ondernemers die een veerpont willen exploiteren. Moet natuurlijk wel voldoen aan de klimaatdoelstellingen. Zero-emissie dus.
In het AD van 21 oktober jongstleden stond hier ook ar een en ander over geschreven.
Ik citeer:
LOB-raadslid Nel Gort noemt het ‘doodzonde’ dat de Fast Ferry als toeristentrekker op 1 januari stopt. Ze vroeg daarom deze week de wethouders van Nissewaard hun best te doen de boot overeind te houden.
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderDe rood-beige GTL8-trams van de HTM worden straks vervangen door de nieuwe, ruime en gelijkvloerse TINA-tram van het Zwitserse Stadler. De HTM is volop bezig met de voorbereidingen, zowel aan het ontwerp van de TINA als aanpassingen in de stad om ervoor te zorgen dat in 2026 op alle trajecten toegankelijke trams kunnen rijden.
Lees verderHet Metrocov kondigt namens de MRDH de actie aan:
‘Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!’, die gepland staat voor dinsdag 10 juni om 08.45 uur.
Lees verderIntern verbeteren om onze rol in de regio goed te spelen. De regio Rotterdam groeit, ruimte wordt schaarser en het belang van schoon vervoer neemt toe. Wij pakken graag onze rol om met goed OV deze uitdagingen het hoofd te bieden. Tegelijkertijd staan we voor uitdagingen.
Lees verderKlachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
HTM |
RET |
EBS |
Connexxion |
|---|---|---|---|
|
Klantenservice (Haaglanden)
|
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.