Uitreiking boekje Toegankelijk Openbaar Vervoer door Metrocov
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderHet wordt steeds drukker op de wegen in Delft. Richting de TU-wijk loopt het soms zelfs al vast op de fietspaden. Maar er is nóg een weg: het water. Vanaf 22 november kunnen studenten - en iedereen die dat wil - met de waterbus vanaf het station naar de TU-wijk varen. En terug.
Vooralsnog is het een proef, maar als het aanslaat blijft de waterbus. ,,Duurzaam personenvervoer over het water, om zo de wegen te ontlasten, dat is de kerngedachte achter de nieuwe start-up Waterbus Delft", vertelt mede-initiatiefnemer Tomas te Velde.
"Veel steden aan het water, zoals Delft, zien de mogelijkheden voor publiek vervoer daarvan over het hoofd. Met het inzetten van de waterbus denken we echt substantieel te kunnen bijdragen aan minder verkeer op de Delftse wegen." De proef moet gaan uitmaken of dat ook echt zo is, én of het commercieel levensvatbaar is.
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderDe rood-beige GTL8-trams van de HTM worden straks vervangen door de nieuwe, ruime en gelijkvloerse TINA-tram van het Zwitserse Stadler. De HTM is volop bezig met de voorbereidingen, zowel aan het ontwerp van de TINA als aanpassingen in de stad om ervoor te zorgen dat in 2026 op alle trajecten toegankelijke trams kunnen rijden.
Lees verderHet Metrocov kondigt namens de MRDH de actie aan:
‘Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!’, die gepland staat voor dinsdag 10 juni om 08.45 uur.
Lees verderIntern verbeteren om onze rol in de regio goed te spelen. De regio Rotterdam groeit, ruimte wordt schaarser en het belang van schoon vervoer neemt toe. Wij pakken graag onze rol om met goed OV deze uitdagingen het hoofd te bieden. Tegelijkertijd staan we voor uitdagingen.
Lees verderKlachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
HTM |
RET |
EBS |
Connexxion |
---|---|---|---|
Klantenservice (Haaglanden)
|
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.