Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!
Het Metrocov kondigt namens de MRDH de actie aan:
‘Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!’, die gepland staat voor dinsdag 10 juni om 08.45 uur.
Lees verderHet wordt steeds drukker op de wegen in Delft. Richting de TU-wijk loopt het soms zelfs al vast op de fietspaden. Maar er is nóg een weg: het water. Vanaf 22 november kunnen studenten - en iedereen die dat wil - met de waterbus vanaf het station naar de TU-wijk varen. En terug.
Vooralsnog is het een proef, maar als het aanslaat blijft de waterbus. ,,Duurzaam personenvervoer over het water, om zo de wegen te ontlasten, dat is de kerngedachte achter de nieuwe start-up Waterbus Delft", vertelt mede-initiatiefnemer Tomas te Velde.
"Veel steden aan het water, zoals Delft, zien de mogelijkheden voor publiek vervoer daarvan over het hoofd. Met het inzetten van de waterbus denken we echt substantieel te kunnen bijdragen aan minder verkeer op de Delftse wegen." De proef moet gaan uitmaken of dat ook echt zo is, én of het commercieel levensvatbaar is.
Het Metrocov kondigt namens de MRDH de actie aan:
‘Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!’, die gepland staat voor dinsdag 10 juni om 08.45 uur.
Lees verderIntern verbeteren om onze rol in de regio goed te spelen. De regio Rotterdam groeit, ruimte wordt schaarser en het belang van schoon vervoer neemt toe. Wij pakken graag onze rol om met goed OV deze uitdagingen het hoofd te bieden. Tegelijkertijd staan we voor uitdagingen.
Lees verderOp woensdag 2 april om 14.00 uur staan alle bussen, trams en metro’s in en rond de grote steden Rotterdam, Amsterdam en Den Haag 110 seconden stil tegen de bezuinigingsplannen van het kabinet.
Lees verderIn opdracht van het Metrocov is een korte film gemaakt over de uitrijplank van de elektrische bussen die de HTM 2025 in gebruik neemt. Doel is gebruikers van een rolstoel (en rollator) informatie te verstrekken over hoe die plank werkt. Er is een speciale versie voor de chauffeurs, die bedienen de plank met de hand.
Lees verderKlachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
HTM |
RET |
EBS |
Connexxion |
---|---|---|---|
Klantenservice (Haaglanden)
|
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.