Gratis kinderkaartjes in de bus bij EBS tijdens de kindervakantie

Gratis kinderkaartjes in de bus bij EBS tijdens de kindervakantie

Bron: Gratis kinderkaartjes in de bus

Naar de dierentuin of het zwembad in de herfstvakantie? Van 19 februari tot en met 6 maart reizen kinderen tot en met 11 jaar gratis in onze bussen. Waar ga jij naartoe?

  • Hoe kom je aan het gratis kinderkaartje?

  • Haal je gratis kaartje bij de buschauffeur in de bussen van EBS. 
  • Waar kun je gratis reizen met het kinderkaartje?

Met het kinder(dag-)kaartje reis je een hele dag gratis met alle bussen van EBS in:

  • Haaglanden
  • Waterland
  • Voorne-Putten & Rozenburg

Actievoorwaarden en spelregels

  • Deze actie geldt in de periode van 19 februari tot en met 6 maart 2022.
  • De gratis kaartjes zijn alléén in de bus verkrijgbaar (dus bijvoorbeeld niet op verkooppunten).
  • Kinderen tot en met 11 jaar kunnen gratis reizen, onder begeleiding van een volwassene met een geldig vervoerbewijs. 
  • Het kinderkaartje is een  (wegwerp-) OV-chip -of barcodekaartje. Je moet er dus mee in- en uitchecken.

Actie in Zoetermeer

De bussen van EBS rijden in Zoetermeer bij de Stadsdienst Zoetermeer op de lijnen 70 (Centrum West – Noordhove), 71 (Centrum West – Rokkeveen – Station Lansingerland) en 73 (Centrum West – Dorp – Station Lansingerland), bij R-net op lijn 455 (’s-Gravenzande – Naaldwijk – Delft – Pijnacker – Zoetermeer) en bij de streeklijnen op lijn 30 (Zoetermeer – Rijswijk – Naaldwijk).

Meer informatie op de website van Zoetermeer actief

 

Gratis kinderkaartjes in de bus bij EBS tijdens de kindervakantie

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Na een monsterklus van 55 dagen is station Zoetermeer Mandelabrug weer open

Wethouder Marijke van de Meer opent het hek weer van het station. Leden van de Klankbordgroep stationgsgebied en die van de Entree alsmede een delegatie van de gemeente Zoetermeer, aannemers en andere belangstellenden mochten als eerst door het hek om de brug te betreden en de eerste treinreizigers op te vangen op het station. 

Lees verder

Onze Corrie nog steeds actief voor toegankelijk Openbaar Vervoer

Corrie Scheffer, de nestor van het Metrocov die vorig jaar afscheid nam van het consumentenplatform is nog steeds actief. Zij blijft pleiten voor een goede zaak: Toegankelijk Openbaar Vervoer. Corrie weet vervoerders te overtuigen van de noodzaak. 

Lees verder

De OV Ombudsman is gestopt per 31 december 2022

In opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is onderzoek gedaan naar de opties voor de versterking van de onafhankelijke positie van het tweedelijns klachtenloket OV Ombudsman. Als resultaat daarvan zullen de taken van OV Ombudsman (en daarmee ook de subsidie vanuit IenW) per 1 januari 2023 overgaan naar de Geschillencommissie in Den Haag. 

Lees verder

De kap van Zoetermeer Mandelabrug is er af. Maar er wordt nog volop gewerkt aan de stabiliteit

Er is de afgelopen week met man en macht gewerkt om voor 1 januari 2023 de kap van de Mandelabrug te ontmantelen. Er is nog veel onduidelijkheid vanuit de reizigers. Dringend onderhoud was nodig, zo bleek uit de verschillende onderzoeken. 

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier