Hij staat: de mini-metro op mini-walvisstaarten in MiniWorld Rotterdam

Hij staat: de mini-metro op mini-walvisstaarten in MiniWorld Rotterdam

Bron: RTV Rijnmond

Het metro-ongeluk in Spijkenisse waarbij een metrostel op 2 november door de stootblokken reed en tot stilstand kwam op de vin van een walviststaart, kan niemand zijn ontgaan. Ook MiniWorld Rotterdam, dat graag inspeelt op de actualiteit, keek mee naar de beelden. Modelbouwers werkten de afgelopen weken aan een miniatuurversie van het iconische beeld.

Vorige week zocht Rijnmond modelbouwers Dido Geluk en Nic van der Meer op. Toen werd nog druk geschuurd aan de walvisstaarten en moest het metrostel worden beplakt met de herkenbare RET-strepen. Inmiddels is het minikunstwerk af én mocht MiniWorld na een korte corona-sluiting de deuren weer openen.

Hij staat: de mini-metro op mini-walvisstaarten in MiniWorld Rotterdam
Miniatuurversie van de metro op de walvisstaart
De metro op de walvisstaart in Spijkenisse

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht
RET bestelt nieuwe tranche elektrische bussen

RET bestelt nieuwe tranche elektrische bussen

De RET krijgt er eind 2021 tussen de 35 en 50 nieuwe zero emissie bussen bij, met bijbehorende laadinfrastructuur. Het vervoerbedrijf heeft daarvoor opdracht gegeven aan VDL Bus & Coach en Heliox. Hiermee zet de RET de volgende stap richting een volledig zero emissie busvloot in 2030.

Lees verder
Metrostel werd opgevangen door kunstwerk

Metrostel werd opgevangen door kunstwerk

Op 2 november reed een metro- door nog onbekende oorzaak- door het stootblok bij metrostation De Akkers in Spijkenisse.

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

RET

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

EBS

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier