Uitreiking boekje Toegankelijk Openbaar Vervoer door Metrocov
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderEen metrovoertuig is in de nacht van zondag op maandag 2 november in Spijkenisse bij het inrukken doorgeschoten en beland op een kunstwerk bestaande uit twee walvisstaarten. Tot onze opluchting is de metrobestuurder ongedeerd het voertuig uitgekomen. Hij maakt het naar omstandigheden goed. Er waren geen passagiers aanwezig.
Foto: Metrostation CS (foto: Rick Keus) Beeldbank RET
Op maandag 2 november is onder leiding van de Veiligheidsregio Rotterdam het voertuig veiliggesteld. Die dag kon metrolijn C niet rijden, de metrovoertuigen voor deze lijn moesten op het eindpunt bij de Akkers blijven staan.
Dinsdag 3 november reed alles weer volgens dienstregeling en vond de berging van het overhangende deel van het voertuig plaats. Aan het einde van de dag is het losgeslepen en kon het met twee kranen op een dieplader worden gehesen. Het voertuig is afgevoerd voor nader onderzoek.
Woensdag 4 november is het overige deel van het voertuig afgevoerd.
De RET doet in opdracht van de MRDH onderzoek naar de toedracht van het incident. De Inspectie Leefomgeving en Transport houdt toezicht op het verloop van het onderzoek.
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderDe rood-beige GTL8-trams van de HTM worden straks vervangen door de nieuwe, ruime en gelijkvloerse TINA-tram van het Zwitserse Stadler. De HTM is volop bezig met de voorbereidingen, zowel aan het ontwerp van de TINA als aanpassingen in de stad om ervoor te zorgen dat in 2026 op alle trajecten toegankelijke trams kunnen rijden.
Lees verderHet Metrocov kondigt namens de MRDH de actie aan:
‘Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!’, die gepland staat voor dinsdag 10 juni om 08.45 uur.
Lees verderIntern verbeteren om onze rol in de regio goed te spelen. De regio Rotterdam groeit, ruimte wordt schaarser en het belang van schoon vervoer neemt toe. Wij pakken graag onze rol om met goed OV deze uitdagingen het hoofd te bieden. Tegelijkertijd staan we voor uitdagingen.
Lees verderKlachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
HTM |
RET |
EBS |
Connexxion |
|---|---|---|---|
|
Klantenservice (Haaglanden)
|
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.