Metrostel werd opgevangen door kunstwerk

Metrostel werd opgevangen door kunstwerk

Een metrovoertuig is in de nacht van zondag op maandag 2 november in Spijkenisse bij het inrukken doorgeschoten en beland op een kunstwerk bestaande uit twee walvisstaarten. Tot onze opluchting is de metrobestuurder ongedeerd het voertuig uitgekomen. Hij maakt het naar omstandigheden goed. Er waren geen passagiers aanwezig.

Metrostel werd opgevangen door kunstwerk

Op maandag 2 november is onder leiding van de Veiligheidsregio Rotterdam het voertuig veiliggesteld. Die dag kon metrolijn C niet rijden, de metrovoertuigen voor deze lijn moesten op het eindpunt bij de Akkers blijven staan.

Dinsdag 3 november reed alles weer volgens dienstregeling en vond de berging van het overhangende deel van het voertuig plaats. Aan het einde van de dag is het losgeslepen en kon het met twee kranen op een dieplader worden gehesen. Het voertuig is afgevoerd voor nader onderzoek.

Woensdag 4 november is het overige deel van het voertuig afgevoerd.

De RET doet in opdracht van de MRDH onderzoek naar de toedracht van het incident. De Inspectie Leefomgeving en Transport houdt toezicht op het verloop van het onderzoek.

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht
Hij staat: de mini-metro op mini-walvisstaarten in MiniWorld Rotterdam

Hij staat: de mini-metro op mini-walvisstaarten in MiniWorld Rotterdam

Het metro-ongeluk in Spijkenisse waarbij een metrostel op 2 november door de stootblokken reed en tot stilstand kwam op de vin van een walviststaart, kan niemand zijn ontgaan. Ook MiniWorld Rotterdam, dat graag inspeelt op de actualiteit, keek mee naar de beelden. Modelbouwers werkten de afgelopen weken aan een miniatuurversie van het iconische beeld.

Lees verder
RET bestelt nieuwe tranche elektrische bussen

RET bestelt nieuwe tranche elektrische bussen

De RET krijgt er eind 2021 tussen de 35 en 50 nieuwe zero emissie bussen bij, met bijbehorende laadinfrastructuur. Het vervoerbedrijf heeft daarvoor opdracht gegeven aan VDL Bus & Coach en Heliox. Hiermee zet de RET de volgende stap richting een volledig zero emissie busvloot in 2030.

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

RET

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

EBS

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier