Metrostel werd opgevangen door kunstwerk

Metrostel werd opgevangen door kunstwerk

Een metrovoertuig is in de nacht van zondag op maandag 2 november in Spijkenisse bij het inrukken doorgeschoten en beland op een kunstwerk bestaande uit twee walvisstaarten. Tot onze opluchting is de metrobestuurder ongedeerd het voertuig uitgekomen. Hij maakt het naar omstandigheden goed. Er waren geen passagiers aanwezig.

Metrostel werd opgevangen door kunstwerk

Op maandag 2 november is onder leiding van de Veiligheidsregio Rotterdam het voertuig veiliggesteld. Die dag kon metrolijn C niet rijden, de metrovoertuigen voor deze lijn moesten op het eindpunt bij de Akkers blijven staan.

Dinsdag 3 november reed alles weer volgens dienstregeling en vond de berging van het overhangende deel van het voertuig plaats. Aan het einde van de dag is het losgeslepen en kon het met twee kranen op een dieplader worden gehesen. Het voertuig is afgevoerd voor nader onderzoek.

Woensdag 4 november is het overige deel van het voertuig afgevoerd.

De RET doet in opdracht van de MRDH onderzoek naar de toedracht van het incident. De Inspectie Leefomgeving en Transport houdt toezicht op het verloop van het onderzoek.

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht
GVB, RET en HTM: lightrailnetwerk van de toekomst onmisbaar voor 500.000 extra woningen in Randstad

GVB, RET en HTM: lightrailnetwerk van de toekomst onmisbaar voor 500.000 extra woningen in Randstad

Om de opgave van 500.000 extra woningen in de Randstad in 2030 te realiseren, zijn ambitieuze investeringen van het nieuwe kabinet in het lightrailnetwerk van de toekomst onmisbaar. Dat stellen directeuren Claudia Zuiderwijk, Maurice Unck en Bruno Bruins: “Van de miljoen bij te bouwen woningen in Nederland komt de helft in de Randstad terecht. En we verdienen hier bijna de helft van het BBP. Na jarenlange bevriezing van de budgetten terwijl de reizigersaantallen met tientallen procenten groeiden, is een investeringsimpuls van minimaal 10 miljard nodig. Nieuw kabinet: heb lef in investeer in het lightrailnetwerk van de toekomst.”

Lees verder
Nieuw in de regio Rotterdam en Den Haag: één app voor een reis met verschillende vervoermiddelen. Mo

Nieuw in de regio Rotterdam en Den Haag: één app voor een reis met verschillende vervoermiddelen. Mo

Één app en één afrekening voor de hele reis van deur tot deur, of je nu met de metro, tram, bus, fiets, scooter en/of deelauto gaat. Deze app Moves is nu in de regio Rotterdam en Den Haag gelanceerd. De Moves-app. Te downloaden via de AppStore of Google Play. 

Lees verder
Slim en schoon naar stad en strand: een tram die vanaf station Den Haag Centraal met slechts een enk

Slim en schoon naar stad en strand: een tram die vanaf station Den Haag Centraal met slechts een enk

De reis naar het strand van Scheveningen met het OV wordt flink verbeterd. De Metropoolregio Rotterdam Den Haag, NS, HTM en gemeente Den Haag ondertekenden vandaag de overeenkomst Slim en Schoon waarin de eerste ideeën staan om dit voor elkaar te krijgen. De organisaties investeren gezamenlijk € 30 miljoen in dit programma. Er zijn plannen voor: een tram die vanaf station Den Haag Centraal met slechts een enkele tussenstop naar het strand rijdt, extra bewaakte en onbewaakte stallingen voor (deel)fietsen en (deel)scooters vlakbij het strand en een reis naar het strand met trein en tram op één kaartje. Op die manier kunnen reizigers schoner en efficiënter naar de Haagse kust zonder auto.

Lees verder
Webinar Stadslogistiek: Logistieke hubs, de oplossing voor de last- en first mile logistiek!?

Webinar Stadslogistiek: Logistieke hubs, de oplossing voor de last- en first mile logistiek!?

Elke dag opnieuw rijden er veel bestelwagens en vrachtwagens de stad in om goederen af te leveren en reststromen op te halen. De komende jaren gaat er veel veranderen. De steden worden lastiger bereikbaar, er komen minder parkeerplaatsen en de steden voeren een zero-emissie beleid. De logistieke hub is dé oplossing voor een efficiënte en duurzame stadslogistiek. Maar is dat wel zo? Er zijn de laatste jaren veel ontwikkelingen omtrent logistieke hubs. Is het een modewoord of is het oude logistiek in een nieuw jasje. Veel komt erbij kijken om een logistieke hub te laten slagen. Wat zijn de ontwikkelingen, welke type hubs zijn er en hoe kan je hier het beste gebruik van maken? Daarover gaat dit webinar.

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

RET

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

EBS

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier