Metrostel werd opgevangen door kunstwerk

Metrostel werd opgevangen door kunstwerk

Een metrovoertuig is in de nacht van zondag op maandag 2 november in Spijkenisse bij het inrukken doorgeschoten en beland op een kunstwerk bestaande uit twee walvisstaarten. Tot onze opluchting is de metrobestuurder ongedeerd het voertuig uitgekomen. Hij maakt het naar omstandigheden goed. Er waren geen passagiers aanwezig.

Foto: Metrostation CS (foto: Rick Keus) Beeldbank RET 

Metrostel werd opgevangen door kunstwerk

Op maandag 2 november is onder leiding van de Veiligheidsregio Rotterdam het voertuig veiliggesteld. Die dag kon metrolijn C niet rijden, de metrovoertuigen voor deze lijn moesten op het eindpunt bij de Akkers blijven staan.

Dinsdag 3 november reed alles weer volgens dienstregeling en vond de berging van het overhangende deel van het voertuig plaats. Aan het einde van de dag is het losgeslepen en kon het met twee kranen op een dieplader worden gehesen. Het voertuig is afgevoerd voor nader onderzoek.

Woensdag 4 november is het overige deel van het voertuig afgevoerd.

De RET doet in opdracht van de MRDH onderzoek naar de toedracht van het incident. De Inspectie Leefomgeving en Transport houdt toezicht op het verloop van het onderzoek.

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Rijksvoorstellen OV 2023 niet acceptabel. Dreigende verschralingen om buigen naar groeiperspectief

Het Rijk, de OV-bedrijven en de decentrale overheden hebben afgelopen vrijdag in een finale poging geen overeenstemming weten te bereiken over een pakket aan maatregelen om dreigende verschralingen in het OV in 2023 om te buigen naar een groeiperspectief. 

Lees verder

Met de Metro naar Hoek van Holland-Strand: Nog een paar veiligheidstesten en dan naar het strand

De metro naar Hoek van Holland strand zou voor de zomer gaan rijden maar extra veiligheidsmaatregelen gooien roet in het eten. Mogelijk rijdt de metro pas in het vroege najaar naar het strand. De zomer eindigt de laatste jaren toch niet op eind augustus. 

Lees verder

Q-lite gaat 850 haltes in de provincie Zuid-Holland voorzien van nieuwe generatie digitale reisinfo

Persbericht van Q-Lite: De provincie Zuid-Holland kiest Q-lite voor het vernieuwen van de digitale reisinformatie borden bij de bushaltes. Hiermee worden de huidige digitale informatieborden vervangen, de presentatie van de reisinformatie vernieuwd en reizigers nog beter geïnformeerd.

Lees verder

Herdenkingsplaat geplaatst voor Willem Benschop op vervoersknooppunt Lansingerland-Zoetermeer

Vandaag herdenkingsplaat geplaatst voor een icoon uit het openbaar vervoer in Zoetermeer op een bankje van het mooie station Lansingerland-Zoetermeer. 

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier