Metrostel werd opgevangen door kunstwerk

Metrostel werd opgevangen door kunstwerk

Een metrovoertuig is in de nacht van zondag op maandag 2 november in Spijkenisse bij het inrukken doorgeschoten en beland op een kunstwerk bestaande uit twee walvisstaarten. Tot onze opluchting is de metrobestuurder ongedeerd het voertuig uitgekomen. Hij maakt het naar omstandigheden goed. Er waren geen passagiers aanwezig.

Metrostel werd opgevangen door kunstwerk

Op maandag 2 november is onder leiding van de Veiligheidsregio Rotterdam het voertuig veiliggesteld. Die dag kon metrolijn C niet rijden, de metrovoertuigen voor deze lijn moesten op het eindpunt bij de Akkers blijven staan.

Dinsdag 3 november reed alles weer volgens dienstregeling en vond de berging van het overhangende deel van het voertuig plaats. Aan het einde van de dag is het losgeslepen en kon het met twee kranen op een dieplader worden gehesen. Het voertuig is afgevoerd voor nader onderzoek.

Woensdag 4 november is het overige deel van het voertuig afgevoerd.

De RET doet in opdracht van de MRDH onderzoek naar de toedracht van het incident. De Inspectie Leefomgeving en Transport houdt toezicht op het verloop van het onderzoek.

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht
Is het verstandig om te bezuinigen op openbaar vervoer?

Is het verstandig om te bezuinigen op openbaar vervoer?

In het AD van 6 maart 2021 schreef het AD het volgende bericht:

Terwijl Rotterdam de stad voor honderden miljoenen euro’s autoluw maakt, kondigt diezelfde overheid forse bezuinigingen aan in het openbaar vervoer. Hoe handig is dat? Metrocov pleit voor het bereikbaar houden van de verstedelijkte metropoolregio welke sterk afhankelijk van een goed functionerend OV-netwerk. 

Vraag? Is een directe lijn nu echt goedkoper als er minder op gereden wordt?

Wat is jouw mening? Discussieer mee met het Metrocov op Twitter of stuur een reactie via het contactformulier.

Lees verder
Watertaxi breidt vloot uit met extra grote boten en er kunnen wel 40 mensen in

Watertaxi breidt vloot uit met extra grote boten en er kunnen wel 40 mensen in

Met 40 mensen tegelijk in de watertaxi? Het kan zodra de coronamaatregelen worden versoepeld, want Watertaxi Rotterdam breidt zijn vloot uit met extra grote boten. Volgende week wordt de allereerste gedoopt, binnen twee jaar volgen er nog drie.

Lees verder
Toch maar met de auto, want in deze nieuwe wijk komt geen enkele bus of tram

Toch maar met de auto, want in deze nieuwe wijk komt geen enkele bus of tram

De wijk Nieuw Kralingen in Rotterdam moet het zonder openbaar vervoer stellen, terwijl er voor bewoners een fikse afstand is tot winkels, huisarts en andere voorzieningen. Daarvoor waarschuwen Oana de Visser-Baicu en Herbert van Sluys ...

Lees verder
Toezicht in het OV is heilig huisje

Toezicht in het OV is heilig huisje

Een duurder ov-kaartje en het schrappen in bus- tram- en metrolijnen; Rotterdam vindt het onbespreekbaar. De bezuinigingsvoorstellen van de metropoolregio gaan te ver en jaagt mensen het ov uit en de auto in. ,,Daarmee loopt de bereikbaarheid van de stad gevaar”, stelt verkeerswethouder Judith Bokhove.

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

RET

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

EBS

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier