Uitreiking boekje Toegankelijk Openbaar Vervoer door Metrocov
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderOndanks dat rotte virus toch met de Metro naar het IJssellandziekenhuis
iedereen zit keurig van elkaar af het is in zo'n Metro wel goed pluis
Mensen met mondkapjes hebben een filmische snuit
maar je past je als reiziger aan en praat daardoor wat minder luid
Dat rijden in de Metro blijft comfortabel
dat houdt de RET hoog in het vaandel
Als vele zingende gestroomlijnde engelen zoeft het metrostel door de ijle lucht
het is dat alles toch ernstig is en beslist geen klucht
Anders zou je voor je plezier in dat aaibare guitige monster stappen
maar nu kan je heerlijk frisse Rotterdamse lucht in het vriendelijke rijtuig happen
Het vervoermiddel is als een elegante vrouw
charmant, trouw, uitdagend en heeft een schitterende bouw
Alle mensen in de metropoolregio bevelen we deze uitdaging aan
ga er maar rustig in en voeg daarmee iets toe aan je aardse bestaan
Nico
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderDe rood-beige GTL8-trams van de HTM worden straks vervangen door de nieuwe, ruime en gelijkvloerse TINA-tram van het Zwitserse Stadler. De HTM is volop bezig met de voorbereidingen, zowel aan het ontwerp van de TINA als aanpassingen in de stad om ervoor te zorgen dat in 2026 op alle trajecten toegankelijke trams kunnen rijden.
Lees verderHet Metrocov kondigt namens de MRDH de actie aan:
‘Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!’, die gepland staat voor dinsdag 10 juni om 08.45 uur.
Lees verderIntern verbeteren om onze rol in de regio goed te spelen. De regio Rotterdam groeit, ruimte wordt schaarser en het belang van schoon vervoer neemt toe. Wij pakken graag onze rol om met goed OV deze uitdagingen het hoofd te bieden. Tegelijkertijd staan we voor uitdagingen.
Lees verderKlachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
HTM |
RET |
EBS |
Connexxion |
---|---|---|---|
Klantenservice (Haaglanden)
|
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.