Open je hart en verspreid je liefde

Open je hart en verspreid je liefde

Bron: Open je hart en verspreid je liefde

Een gedicht van een trouwe reiziger van de RET: 

Ondanks dat rotte virus toch met de Metro naar het IJssellandziekenhuis
iedereen zit keurig van elkaar af het is in zo'n Metro wel goed pluis
Mensen met mondkapjes hebben een filmische snuit
maar je past je als reiziger aan en praat daardoor wat minder luid
Dat rijden in de Metro blijft comfortabel
dat houdt de RET hoog in het vaandel
Als vele zingende gestroomlijnde engelen zoeft het metrostel door de ijle lucht
het is dat alles toch ernstig is en beslist geen klucht
Anders zou je voor je plezier in dat aaibare guitige monster stappen
maar nu kan je heerlijk frisse Rotterdamse lucht in het vriendelijke rijtuig happen
Het vervoermiddel is als een elegante vrouw
charmant, trouw, uitdagend en heeft een schitterende bouw
Alle mensen in de metropoolregio bevelen we deze uitdaging aan
ga er maar rustig in en voeg daarmee iets toe aan je aardse bestaan

Nico

Open je hart en verspreid je liefde

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht
Bewonersverenigingen boos: ‘RET leverde wanprestatie in de sneeuw’

Bewonersverenigingen boos: ‘RET leverde wanprestatie in de sneeuw’

Rotterdamse bewonersverenigingen willen dat de gemeente maatregelen neemt zodat in een volgende vorstperiode trams en metro’s niet opnieuw stil komen te staan. De RET beroept zich op overmacht, maar volgens bewoners lag ‘de wanprestatie’ niet aan het extreme weer maar aan de vervoerder.

Lees verder
Opnieuw geld-terug-campagne voor te duur betaalde bus- en tramritten

Opnieuw geld-terug-campagne voor te duur betaalde bus- en tramritten

RET-reizigers doen geen moeite het bedrag dat ze te veel hebben betaald voor hun ov-rit terug te halen. Het Rotterdamse vervoersbedrijf heeft daarvoor nog 70.000 euro in kas en begint na de lockdown daarom opnieuw een geld-terug-campagne. 

Lees verder
Openbaar vervoer blijft ook na invoering eventuele avondklok beschikbaar voor noodzakelijke reizen

Openbaar vervoer blijft ook na invoering eventuele avondklok beschikbaar voor noodzakelijke reizen

Statement OV-NL Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, heeft de overheid 20 januari aanvullende maatregelen aangekondigd. Naar aanleiding van deze aanvullende maatregelen geldt voor het openbaar vervoer het volgende.

Lees verder
Hij staat: de mini-metro op mini-walvisstaarten in MiniWorld Rotterdam

Hij staat: de mini-metro op mini-walvisstaarten in MiniWorld Rotterdam

Het metro-ongeluk in Spijkenisse waarbij een metrostel op 2 november door de stootblokken reed en tot stilstand kwam op de vin van een walviststaart, kan niemand zijn ontgaan. Ook MiniWorld Rotterdam, dat graag inspeelt op de actualiteit, keek mee naar de beelden. Modelbouwers werkten de afgelopen weken aan een miniatuurversie van het iconische beeld.

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

RET

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

EBS

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier