Vanaf 1 januari 2022 reizen alle in Rotterdam ingeschreven kinderen van 4 tot 12 jaar, gratis met het openbaar vervoer in de stad.
Rotterdam start in het nieuwe jaar met de proef 'gratis OV voor kinderen'. Dit betekent dat alle kinderen in de leeftijd van 4 tot en met 11 jaar een jaar lang gratis kunnen reizen met de vervoersmiddelen van de RET zoals de metro, tram en bus en de buslijn van EBS in Rozenburg.
Om hier gebruik van te kunnen maken moet uw kind ingeschreven staan in Rotterdam. Verder is een eigen persoonlijke OV-chipkaart nodig. Daarmee kan het gratis reizen worden aangevraagd. Dat kan vanaf 1 december 2021 via de pagina gratis ov voor kinderen.
Kinderen van 0 tot en met 3 jaar reizen al gratis met het OV. Zij hebben geen OV-chipkaart nodig.
Wethouder Kapteijns krijgt rapport toegankelijkheid nieuwe deel van tramlijn 17 overhandigd
Op 22 maart heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden en de HTM wethouder Kapteijns van Den Haag een schouwrapport aangeboden. Het betrof de toegankelijkheid van het nieuwe deel van tramlijn 17 (Centrum-Statenkwartier).
Metrocov houdt frisse moed bijeenkomst 2023 in Hoekse Waard
Op 6 oktober 2023 was er weer de jaarlijkse OV dag, dit keer georganiseerd door het Reizigersoverleg Hoeksche Waard / Goeree Overflakkee in Strijen. Meerdere leden van Metrocov hebben hieraan deelgenomen, waardoor ook in de praktijk kennis gemaakt werd van het OV in de Hoekse Waard.
Resultaten schouw Leidschendam Voorburg en de haltes Mall of Netherlands gepresenteerd
Op 1 september heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden met Wethouder Keus van Leidschendam-Voorburg en twee van zijn ambtenaren de resultaten van een schouw door het Metrocov in zijn gemeente besproken.
Na een monsterklus van 55 dagen is station Zoetermeer Mandelabrug weer open
Wethouder Marijke van de Meer opent het hek weer van het station. Leden van de Klankbordgroep stationgsgebied en die van de Entree alsmede een delegatie van de gemeente Zoetermeer, aannemers en andere belangstellenden mochten als eerst door het hek om de brug te betreden en de eerste treinreizigers op te vangen op het station.
Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.