Route Schiedam-Stationsplein geschikt voor visueel beperkten

Route Schiedam-Stationsplein geschikt voor visueel beperkten

Bron: Route Schiedam-Stationsplein geschikt voor visueel beperkten

Het Stationsplein beschikt binnenkort over zogeheten geleidelijnen. Hierdoor kunnen mensen met een visuele beperking een veilige route nemen tussen de verschillende openbaarvervoerspunten bij het station Schiedam Centrum. De komende maanden vinden in deze omgeving namelijk veel bouwactiviteiten plaats ten behoeve van Terras aan de Schie en s’MAAK. Mede daarom hecht de gemeente Schiedam aan een goede en veilige bereikbaarheid van het station, ook voor mensen met een beperking. Vanaf maandag 30 mei worden tegels met voelbare en waarneembare noppen en ribben voor de geleidelijnen aangebracht. 

De aanpassing met de geleidelijnen op het Stationsplein en directe omgeving vindt plaats in nauw overleg met de VGR, Vereniging Gehandicaptenorganisaties Rotterdam. VGR-secretaris Jan Poot, Schiedammer én ervaringsdeskundige, is tevreden over de aanpassing bij het station. 
“In de stationshal zijn deze aanpassingen voor blinden en slechtzienden al eerder gerealiseerd. Maar die lijnen houden op bij de deur. Het is goed dat de gemeente Schiedam de situatie daarbuiten ook voor iedereen goed begaanbaar maakt. Het heeft alleen even geduurd.”

Lees het volledige artikel op de website van de Gemeente Schiedam.

Route Schiedam-Stationsplein geschikt voor visueel beperkten

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Na een monsterklus van 55 dagen is station Zoetermeer Mandelabrug weer open

Wethouder Marijke van de Meer opent het hek weer van het station. Leden van de Klankbordgroep stationgsgebied en die van de Entree alsmede een delegatie van de gemeente Zoetermeer, aannemers en andere belangstellenden mochten als eerst door het hek om de brug te betreden en de eerste treinreizigers op te vangen op het station. 

Lees verder

Onze Corrie nog steeds actief voor toegankelijk Openbaar Vervoer

Corrie Scheffer, de nestor van het Metrocov die vorig jaar afscheid nam van het consumentenplatform is nog steeds actief. Zij blijft pleiten voor een goede zaak: Toegankelijk Openbaar Vervoer. Corrie weet vervoerders te overtuigen van de noodzaak. 

Lees verder

De OV Ombudsman is gestopt per 31 december 2022

In opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is onderzoek gedaan naar de opties voor de versterking van de onafhankelijke positie van het tweedelijns klachtenloket OV Ombudsman. Als resultaat daarvan zullen de taken van OV Ombudsman (en daarmee ook de subsidie vanuit IenW) per 1 januari 2023 overgaan naar de Geschillencommissie in Den Haag. 

Lees verder

De kap van Zoetermeer Mandelabrug is er af. Maar er wordt nog volop gewerkt aan de stabiliteit

Er is de afgelopen week met man en macht gewerkt om voor 1 januari 2023 de kap van de Mandelabrug te ontmantelen. Er is nog veel onduidelijkheid vanuit de reizigers. Dringend onderhoud was nodig, zo bleek uit de verschillende onderzoeken. 

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier