Route Schiedam-Stationsplein geschikt voor visueel beperkten

Route Schiedam-Stationsplein geschikt voor visueel beperkten

Bron: Route Schiedam-Stationsplein geschikt voor visueel beperkten

Het Stationsplein beschikt binnenkort over zogeheten geleidelijnen. Hierdoor kunnen mensen met een visuele beperking een veilige route nemen tussen de verschillende openbaarvervoerspunten bij het station Schiedam Centrum. De komende maanden vinden in deze omgeving namelijk veel bouwactiviteiten plaats ten behoeve van Terras aan de Schie en s’MAAK. Mede daarom hecht de gemeente Schiedam aan een goede en veilige bereikbaarheid van het station, ook voor mensen met een beperking. Vanaf maandag 30 mei worden tegels met voelbare en waarneembare noppen en ribben voor de geleidelijnen aangebracht. 

De aanpassing met de geleidelijnen op het Stationsplein en directe omgeving vindt plaats in nauw overleg met de VGR, Vereniging Gehandicaptenorganisaties Rotterdam. VGR-secretaris Jan Poot, Schiedammer én ervaringsdeskundige, is tevreden over de aanpassing bij het station. 
“In de stationshal zijn deze aanpassingen voor blinden en slechtzienden al eerder gerealiseerd. Maar die lijnen houden op bij de deur. Het is goed dat de gemeente Schiedam de situatie daarbuiten ook voor iedereen goed begaanbaar maakt. Het heeft alleen even geduurd.”

Lees het volledige artikel op de website van de Gemeente Schiedam.

Route Schiedam-Stationsplein geschikt voor visueel beperkten

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

We kunnen nog steeds niet naar het strand om lekker uit te waaien

Wederom uitstel van het laatste stukje uitstel om naar Hoek van Holland Strand te rijden. "Onvoldoende vorderingen", zegt wethouder Karremans op RTV Rijnmond. Hopelijk kan hij de strandliefhebber voor Kerst 2022 blij maken.

Lees verder

Personeelstekort bij vervoerders zorgt voor uitgevallen dienstregelingen

Het is niet leuk voor de reiziger, vervoerders die ritten uit de dienstregeling moeten halen door personeelstekorten. Niet alleen bij de RET maar het is een landelijk probleem. FNV luidt al sinds 2019 de noodklok. Het is tijd voor actie. Er zijn oplossingen: Veel werkenden willen graag parttime werken. Het werkt. EBS biedt dit al aan. 

Lees verder

Nieuwe Heijdse lijn in tussen Ter Heijde en Monster biedt kansen voor korte belritten

Een laatste stuiptrekking voor het doelgroepenvervoer of is dit initiatief nu eindelijk een mooi experiment als alternatief van een gestrekte lijn of het opheffen van een buslijn in achteraf gebieden of dorpen. We gaan het zien. Het Metrocov volgt het op de voet.

Lees verder

Rijksvoorstellen OV 2023 niet acceptabel. Dreigende verschralingen om buigen naar groeiperspectief

Het Rijk, de OV-bedrijven en de decentrale overheden hebben afgelopen vrijdag in een finale poging geen overeenstemming weten te bereiken over een pakket aan maatregelen om dreigende verschralingen in het OV in 2023 om te buigen naar een groeiperspectief. 

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier