Uitreiking boekje Toegankelijk Openbaar Vervoer door Metrocov
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderHet Stationsplein beschikt binnenkort over zogeheten geleidelijnen. Hierdoor kunnen mensen met een visuele beperking een veilige route nemen tussen de verschillende openbaarvervoerspunten bij het station Schiedam Centrum. De komende maanden vinden in deze omgeving namelijk veel bouwactiviteiten plaats ten behoeve van Terras aan de Schie en s’MAAK. Mede daarom hecht de gemeente Schiedam aan een goede en veilige bereikbaarheid van het station, ook voor mensen met een beperking. Vanaf maandag 30 mei worden tegels met voelbare en waarneembare noppen en ribben voor de geleidelijnen aangebracht.
De aanpassing met de geleidelijnen op het Stationsplein en directe omgeving vindt plaats in nauw overleg met de VGR, Vereniging Gehandicaptenorganisaties Rotterdam. VGR-secretaris Jan Poot, Schiedammer én ervaringsdeskundige, is tevreden over de aanpassing bij het station.
“In de stationshal zijn deze aanpassingen voor blinden en slechtzienden al eerder gerealiseerd. Maar die lijnen houden op bij de deur. Het is goed dat de gemeente Schiedam de situatie daarbuiten ook voor iedereen goed begaanbaar maakt. Het heeft alleen even geduurd.”
Lees het volledige artikel op de website van de Gemeente Schiedam.
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderDe rood-beige GTL8-trams van de HTM worden straks vervangen door de nieuwe, ruime en gelijkvloerse TINA-tram van het Zwitserse Stadler. De HTM is volop bezig met de voorbereidingen, zowel aan het ontwerp van de TINA als aanpassingen in de stad om ervoor te zorgen dat in 2026 op alle trajecten toegankelijke trams kunnen rijden.
Lees verderHet Metrocov kondigt namens de MRDH de actie aan:
‘Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!’, die gepland staat voor dinsdag 10 juni om 08.45 uur.
Lees verderIntern verbeteren om onze rol in de regio goed te spelen. De regio Rotterdam groeit, ruimte wordt schaarser en het belang van schoon vervoer neemt toe. Wij pakken graag onze rol om met goed OV deze uitdagingen het hoofd te bieden. Tegelijkertijd staan we voor uitdagingen.
Lees verderKlachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
HTM |
RET |
EBS |
Connexxion |
|---|---|---|---|
|
Klantenservice (Haaglanden)
|
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.