De RET doet - in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen - een oproep aan gemeenten in de regio om het openbaar vervoer niet te vergeten. Alleen al in Rotterdam komen er 50.000 woningen bij, waardoor een goed werkend ov-netwerk nog belangrijker wordt, stelt directeur Maurice Unck.
Het vervoersbedrijf hoopt dat de gemeenten flink zullen inzetten op het ov, de fiets en het deelvervoer. Enkele punten uit het verlanglijstje van de RET zijn: schoner vervoer, bijvoorbeeld door zero emissie-bussen, snellere tramverbindingen en geen verdere bezuinigingen meer op ov-surveillanten of uitdunning van de dienstregeling. Ook hoopt de RET dat in de gemeenten waar het ov al gratis is voor kinderen en ouderen, dit zo kan blijven.
Metrocov houdt frisse moed bijeenkomst 2023 in Hoekse Waard
Op 6 oktober 2023 was er weer de jaarlijkse OV dag, dit keer georganiseerd door het Reizigersoverleg Hoeksche Waard / Goeree Overflakkee in Strijen. Meerdere leden van Metrocov hebben hieraan deelgenomen, waardoor ook in de praktijk kennis gemaakt werd van het OV in de Hoekse Waard.
Resultaten schouw Leidschendam Voorburg en de haltes Mall of Netherlands gepresenteerd
Op 1 september heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden met Wethouder Keus van Leidschendam-Voorburg en twee van zijn ambtenaren de resultaten van een schouw door het Metrocov in zijn gemeente besproken.
Na een monsterklus van 55 dagen is station Zoetermeer Mandelabrug weer open
Wethouder Marijke van de Meer opent het hek weer van het station. Leden van de Klankbordgroep stationgsgebied en die van de Entree alsmede een delegatie van de gemeente Zoetermeer, aannemers en andere belangstellenden mochten als eerst door het hek om de brug te betreden en de eerste treinreizigers op te vangen op het station.
Onze Corrie nog steeds actief voor toegankelijk Openbaar Vervoer
Corrie Scheffer, de nestor van het Metrocov die vorig jaar afscheid nam van het consumentenplatform is nog steeds actief. Zij blijft pleiten voor een goede zaak: Toegankelijk Openbaar Vervoer. Corrie weet vervoerders te overtuigen van de noodzaak.
Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.