De RET doet - in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen - een oproep aan gemeenten in de regio om het openbaar vervoer niet te vergeten. Alleen al in Rotterdam komen er 50.000 woningen bij, waardoor een goed werkend ov-netwerk nog belangrijker wordt, stelt directeur Maurice Unck.
Het vervoersbedrijf hoopt dat de gemeenten flink zullen inzetten op het ov, de fiets en het deelvervoer. Enkele punten uit het verlanglijstje van de RET zijn: schoner vervoer, bijvoorbeeld door zero emissie-bussen, snellere tramverbindingen en geen verdere bezuinigingen meer op ov-surveillanten of uitdunning van de dienstregeling. Ook hoopt de RET dat in de gemeenten waar het ov al gratis is voor kinderen en ouderen, dit zo kan blijven.
Na een monsterklus van 55 dagen is station Zoetermeer Mandelabrug weer open
Wethouder Marijke van de Meer opent het hek weer van het station. Leden van de Klankbordgroep stationgsgebied en die van de Entree alsmede een delegatie van de gemeente Zoetermeer, aannemers en andere belangstellenden mochten als eerst door het hek om de brug te betreden en de eerste treinreizigers op te vangen op het station.
Onze Corrie nog steeds actief voor toegankelijk Openbaar Vervoer
Corrie Scheffer, de nestor van het Metrocov die vorig jaar afscheid nam van het consumentenplatform is nog steeds actief. Zij blijft pleiten voor een goede zaak: Toegankelijk Openbaar Vervoer. Corrie weet vervoerders te overtuigen van de noodzaak.
In opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is onderzoek gedaan naar de opties voor de versterking van de onafhankelijke positie van het tweedelijns klachtenloket OV Ombudsman. Als resultaat daarvan zullen de taken van OV Ombudsman (en daarmee ook de subsidie vanuit IenW) per 1 januari 2023 overgaan naar de Geschillencommissie in Den Haag.
De kap van Zoetermeer Mandelabrug is er af. Maar er wordt nog volop gewerkt aan de stabiliteit
Er is de afgelopen week met man en macht gewerkt om voor 1 januari 2023 de kap van de Mandelabrug te ontmantelen. Er is nog veel onduidelijkheid vanuit de reizigers. Dringend onderhoud was nodig, zo bleek uit de verschillende onderzoeken.
Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.