Advies Metrocov OV tarieven 2026
Het Metrocov heeft zoals elk jaar advies gegeven over de ov-tarieven en kaartsoorten die de vervoerders in de MRDH vanaf 1 januari a.s. willen invoeren. Lees hier onze brief.
Lees verderBeter benutten Tram 19 naar The Mall of the Netherlands.
Dit nieuwe winkel- en uitgaanscentrum is goed bereikbaar met de auto (Sijtwendetunnel) en met het OV (HTM-trams 2, 6 en 19 en EBS-bus 46).
Trams 2 en 6 verbinden het Haagse centrum e.v. met The Mall of the Netherlands en HMC Antoniushove en tram 19 met Voorburg, Leidschenveen-Ypenburg en Delft Brasserskade en station.
Tram 19 is een hoogwaardige tramlijn die voldoet aan de criteria van R-Net, de railinfrastructuur van tram 19 ligt op een geheel vrije baan, die de snelheid ten goede komt.
Tram 19 passeert ook de A12 (onderdoorgang Laan van Leidschenveen) en de parkeerterreinen van het ADO-stadion aan de Donau.
Gezien het hoogwaardige en snelle traject van tram 19 zou deze tramlijn beter kunnen worden benut in het vervoer naar The Mall of the Netherlands, met name ook voor automobilisten die vanaf de A12/A4 komen en de verkeersdrukte en filevorming in de Sijtwendetunnel willen ontwijken. De parkeerterreinen aan de Donau bij het ADO-stadion zouden uitkomst moeten bieden. Lees meer in het advies wat hieronder gedownloadt kan worden.
Het Metrocov heeft zoals elk jaar advies gegeven over de ov-tarieven en kaartsoorten die de vervoerders in de MRDH vanaf 1 januari a.s. willen invoeren. Lees hier onze brief.
Lees verderDe MRDH heeft een vergaande visie op de toekomst van mobiliteit in de regio Rijnmond/Haaglanden voorbereid. Daarin valt op dat het openbaar vervoer zowel inhoudelijk als organisatorisch er heel anders uit gaat zien. De visie wordt na de zomer aan het algemeen bestuur van de MRDH voorgelegd.
Lees verderMetrocov heeft een reactie op de vervoerplannen van RET, EBS (concessie Voorne Putten) en HTM en EBS (Haaglanden Streek gegeven.
Lees verderMetrocov levert bijdrage aan schouw metrostations van Burgerpanel Rotterdam.
Lees verder
Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
HTM |
RET |
EBS |
Connexxion |
---|---|---|---|
Klantenservice (Haaglanden)
|
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.