Advies Metrocov OV tarieven 2026
Het Metrocov heeft zoals elk jaar advies gegeven over de ov-tarieven en kaartsoorten die de vervoerders in de MRDH vanaf 1 januari a.s. willen invoeren. Lees hier onze brief.
Lees verder
                                        Het Metrocov adviseert positief op de voorstellen van RET en HTM. Wel maakt het Metrocov kanttekeningen en samen met andere partijen in het OV zich zorgen om de toekomst van het OV. Dit blijkt uit de gezamenlijke lobby aan de Tweede Kamer commissie.
We hebben kennisgenomen van enkele actuele omstandigheden. Het blijkt dat de reizigersaantallen in de stads- en streekbussen nog steeds achter blijven bij de situatie voor Corona. Ook hebben de vervoerbedrijven een aantal structurele personeelsproblemen die het lastig maakt om de dienstverlening op het oude peil te brengen. Metrocov adviseert dat MRDH actief met de vervoerbedrijven in gesprek blijft over maatregelen om de beschikbaarheid van voldoende personeel in het najaar 2022 te realiseren, zodat de dienstregeling van tram en bus kan worden opgeschaald. MRDH heeft dat d.d. 15 december 2021 toegezegd aan het METROCOV.
Lees hier de volledige reactie van de MRDH.
            Het Metrocov heeft zoals elk jaar advies gegeven over de ov-tarieven en kaartsoorten die de vervoerders in de MRDH vanaf 1 januari a.s. willen invoeren. Lees hier onze brief.
Lees verderDe MRDH heeft een vergaande visie op de toekomst van mobiliteit in de regio Rijnmond/Haaglanden voorbereid. Daarin valt op dat het openbaar vervoer zowel inhoudelijk als organisatorisch er heel anders uit gaat zien. De visie wordt na de zomer aan het algemeen bestuur van de MRDH voorgelegd.
Lees verderMetrocov heeft een reactie op de vervoerplannen van RET, EBS (concessie Voorne Putten) en HTM en EBS (Haaglanden Streek gegeven.
Lees verderMetrocov levert bijdrage aan schouw metrostations van Burgerpanel Rotterdam.
Lees verder
Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
                                            HTM | 
                                        
                                            RET | 
                                        
                                            EBS | 
                                        
                                            Connexxion | 
                                    
|---|---|---|---|
| 
                                             
                                                Klantenservice (Haaglanden)
                                                  | 
                                        
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.