OV-tarieven MRDH 2021

OV-tarieven MRDH 2021

Het METROCOV positief adviseert ten aanzien van de tarieven 2021. Onverlet dit positieve advies heeft het METROCOV nog een opmerking. EBS stelt voor het OV-chipkaart-tarief van de DelftHopper te verhogen van € 1,25 naar € 1,50 (20%!). EBS redeneert

Download
OV-tarieven MRDH 2021

Andere adviezen

Naar het adviezenoverzicht
Advies Transitie-programma corona en OV 2022

Advies Transitie-programma corona en OV 2022

Metrocov maakt zich in navolging van de consumentenorganisaties in het NOVB Consumentenoverleg zorgen over de stagnatie in het realiseren van een bestuurlijk gedragen toekomstperspectief dat gericht is op de groei van het openbaar vervoer na COVID-19.

Lees verder
Beter benutten Tram 19 naar The Mall of the Netherlands

Beter benutten Tram 19 naar The Mall of the Netherlands

Dit nieuwe winkel- en uitgaanscentrum is goed bereikbaar met de auto (Sijtwendetunnel) en met het OV (HTM-trams 2, 6 en 19 en EBS-bus 46). Trams 2 en 6 verbinden het Haagse centrum e.v. met The Mall of the Netherlands en HMC Antoniushove en tram 19 met Voorburg, Leidschenveen-Ypenburg en Delft Brasserskade en station. Tram 19 is een hoogwaardige tramlijn die voldoet aan de criteria van R-Net, de railinfrastructuur van tram 19 ligt op een geheel vrije baan, die de snelheid ten goede komt. Tram 19 passeert ook de A12 (onderdoorgang Laan van Leidschenveen) en de parkeerterreinen van het ADO-stadion aan de Donau. (...) 

Lees verder
Investeren in OV nodig voor een gezonde toekomst regio

Investeren in OV nodig voor een gezonde toekomst regio

Metrocov is ingenomen met de bijdrage van de MRDH ten behoeve van de stimuleringsmaatregelen ‘tevreden reizigers’ en ‘toekomstvastheid OV-bedrijven’ (€ 104,2 miljoen) en ter vermindering van het te kort OV als gevolg van corona (€ 275 miljoen). 

Het herstelplan van de Overheid moet er op gericht zijn om de reiziger weer terug te krijgen in het OV. Het OV is een publieke taak en onder geen beding mag er aantasting zijn van de toekomstbestendigheid en de sociale functie in het OV in de Metropoolregio.

Lees verder
Advies Afwegingskader OV en corona 2021

Advies Afwegingskader OV en corona 2021

METROCOV heeft op 20 oktober 2020 advies uitgebracht aan de manager OV van de bestuurscommissie Vervoersautoreit over het Afwegingskader OV en corona 2021.

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

RET

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

EBS

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier