Uitreiking boekje Toegankelijk Openbaar Vervoer door Metrocov
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderMet ingang van vrijdag 2 december 2022 om 20.00 uur is de Nelson Mandelabrug in Zoetermeer afgesloten. Deze beperking is per direct ingesteld uit oogpunt van veiligheid, na uitgebreid onderzoek. Gebruikers van de brug worden omgeleid. De rijksweg A12 die onder de brug door loopt blijft vooralsnog open voor verkeer.
Hoe worden voetgangers, fietsers en andere gebruikers van de brug omgeleid?
De komende week worden er pendelbussen ingezet. Tussen 5.30 en 1.30 uur rijden er busjes vanuit de pleinen aan de Rokkeveense kant en de Driemanspolder kant. Op afroep is er ook vervoer voor gehandicapten beschikbaar.
Wat betekent de afsluiting voor hulpdiensten?
Hulpdiensten maken gebruik van de Zuidweg. Deze is vooralsnog open. De hulpdiensten ervaren dus geen hinder van de afsluiting van de brug.
Heeft de afsluiting gevolgen voor het openbaar vervoer?
Het is vanaf 20.00 uur niet mogelijk om in- en uit te stappen op de RandstadRail-halte Driemanspolder en NS-station Zoetermeer. Is de fietsenstalling bereikbaar? Ja, deze is bereikbaar.
Meer informatie in de link naar de informatie van de Gemeente Zoetermeer
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderDe rood-beige GTL8-trams van de HTM worden straks vervangen door de nieuwe, ruime en gelijkvloerse TINA-tram van het Zwitserse Stadler. De HTM is volop bezig met de voorbereidingen, zowel aan het ontwerp van de TINA als aanpassingen in de stad om ervoor te zorgen dat in 2026 op alle trajecten toegankelijke trams kunnen rijden.
Lees verderHet Metrocov kondigt namens de MRDH de actie aan:
‘Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!’, die gepland staat voor dinsdag 10 juni om 08.45 uur.
Lees verderIntern verbeteren om onze rol in de regio goed te spelen. De regio Rotterdam groeit, ruimte wordt schaarser en het belang van schoon vervoer neemt toe. Wij pakken graag onze rol om met goed OV deze uitdagingen het hoofd te bieden. Tegelijkertijd staan we voor uitdagingen.
Lees verderKlachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
HTM |
RET |
EBS |
Connexxion |
|---|---|---|---|
|
Klantenservice (Haaglanden)
|
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.