Argos Mobiel gaat in Maassluis, Vlaardingen en Schiedam rijden

Argos Mobiel gaat in Maassluis, Vlaardingen en Schiedam rijden

Bron: Argos Mobiel gaat in Maassluis, Vlaardingen en Schiedam rijden

De gemeenten Maassluis, Vlaardingen en Schiedam (MVS) hebben besloten voor drie jaar subsidie te verlenen aan Argos Mobiel. Dit is een vervoersservice die inwoners voor weinig geld van deur tot deur brengt. De chauffeurs van Argos Mobiel zijn vrijwilligers. In Schiedam rijdt Argos Mobiel al een aantal jaren. Voor inwoners van Maassluis is Argos Mobiel nieuw en in Vlaardingen keert het deur-tot-deur vervoer terug. Naar verwachting kunnen inwoners vanaf 1 februari 2022 in alle drie gemeenten gebruikmaken van deze vorm van vervoer.

Foto: Sarah Bond

Iedereen doet mee
De Schiedamse wethouder Duncan Ruseler: ‘We willen dat zoveel mogelijk mensen kunnen meedoen in onze samenleving. Met Argos Mobiel helpen we mensen om zelfstandig op pad te gaan. Ze kunnen zo een kop koffie drinken bij vrienden en zelf naar de apotheek of huisarts gaan.’

Gezamenlijke investering
Naast de drie gemeenten betalen ook zorgverzekeraar DSW en Fonds Schiedam-Vlaardingen e.o. mee aan Argos Mobiel. Met deze gezamenlijke financiering kan Argos Mobiel de komende drie jaar rijden. Hiermee krijgt Argos Mobiel een structureel karakter en is het mogelijk om te investeren in elektrische voertuigen en oplaadinfrastructuur. Meer informatie over de diensten van Argos Mobiel: https://www.argoszorggroep.nl/diensten/argos-mobiel/.

Argos Mobiel gaat in Maassluis, Vlaardingen en Schiedam rijden

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!

Het Metrocov kondigt namens de MRDH de actie aan:

 ‘Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!’, die gepland staat voor dinsdag 10 juni om 08.45 uur.

Lees verder

Doorbouwen aan sterk OV in de regio Rotterdam. Jaarverslag RET 2024

Intern verbeteren om onze rol in de regio goed te spelen. De regio Rotterdam groeit, ruimte wordt schaarser en het belang van schoon vervoer neemt toe. Wij pakken graag onze rol om met goed OV deze uitdagingen het hoofd te bieden. Tegelijkertijd staan we voor uitdagingen.

Lees verder

110 seconden stil tegen bezuinigingen van 110 miljoen Euro op het OV

Op woensdag 2 april om 14.00 uur staan alle bussen, trams en metro’s in en rond de grote steden Rotterdam, Amsterdam en Den Haag 110 seconden stil tegen de bezuinigingsplannen van het kabinet.

Lees verder

Instructiefilm de uitklapplank in de bus

In opdracht van het Metrocov is een korte film gemaakt over de uitrijplank van de elektrische bussen die de HTM 2025 in gebruik neemt. Doel is gebruikers van een rolstoel (en rollator) informatie te verstrekken over hoe die plank werkt. Er is een speciale versie voor de chauffeurs, die bedienen de plank met de hand.

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier