Bewonersverenigingen boos: ‘RET leverde wanprestatie in de sneeuw’

Bewonersverenigingen boos: ‘RET leverde wanprestatie in de sneeuw’

Bron: Bewonersverenigingen boos: ‘RET leverde wanprestatie in de sneeuw’

Tijdens het strenge winterweer van afgelopen week reden nauwelijks trams en lagen ook delen van het metronet plat. ,,Bijna heel Hillegersberg en grote delen van Schiebroek waren -net als veel andere stadsdelen- dagenlang vrijwel verstoken van openbaar vervoer”, schrijven drie bewonersorganisaties uit de twee stadsdelen in een gezamenlijke boze brief aan de gemeenteraad.

 ,,In tegenstelling tot het verleden bleek de RET in geen enkel opzicht meer te zijn toegerust om met extreem weer om te gaan.” De bewoners wijzen erop dat de stadsvervoerder ooit een eigen sneeuwdienst had plus vijf trams die zout konden strooien en sneeuw konden ruimen. ,,De directie besloot rond de eeuwwisseling dat er geen noodzaak meer voor dergelijke voertuigen bestond. Op één exemplaar na, dat als museumtram bij de Stichting RoMeO terechtkwam, verdwenen die sneeuwveegtrams naar de sloper.”

Rover en het Metrocov buigen zich over deze kwestie en willen samen met de RET tot een oplossing voor de toekomst komen.

 

Bewonersverenigingen boos: ‘RET leverde wanprestatie in de sneeuw’

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht
Open je hart en verspreid je liefde

Open je hart en verspreid je liefde

Ondanks dat rotte virus toch met de Metro naar het IJssellandziekenhuis
iedereen zit keurig van elkaar af het is in zo'n Metro wel goed pluis
Mensen met mondkapjes hebben een filmische snuit
maar je past je als reiziger aan en praat daardoor wat minder luid ...

Lees verder
Opnieuw geld-terug-campagne voor te duur betaalde bus- en tramritten

Opnieuw geld-terug-campagne voor te duur betaalde bus- en tramritten

RET-reizigers doen geen moeite het bedrag dat ze te veel hebben betaald voor hun ov-rit terug te halen. Het Rotterdamse vervoersbedrijf heeft daarvoor nog 70.000 euro in kas en begint na de lockdown daarom opnieuw een geld-terug-campagne. 

Lees verder
Openbaar vervoer blijft ook na invoering eventuele avondklok beschikbaar voor noodzakelijke reizen

Openbaar vervoer blijft ook na invoering eventuele avondklok beschikbaar voor noodzakelijke reizen

Statement OV-NL Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, heeft de overheid 20 januari aanvullende maatregelen aangekondigd. Naar aanleiding van deze aanvullende maatregelen geldt voor het openbaar vervoer het volgende.

Lees verder
Hij staat: de mini-metro op mini-walvisstaarten in MiniWorld Rotterdam

Hij staat: de mini-metro op mini-walvisstaarten in MiniWorld Rotterdam

Het metro-ongeluk in Spijkenisse waarbij een metrostel op 2 november door de stootblokken reed en tot stilstand kwam op de vin van een walviststaart, kan niemand zijn ontgaan. Ook MiniWorld Rotterdam, dat graag inspeelt op de actualiteit, keek mee naar de beelden. Modelbouwers werkten de afgelopen weken aan een miniatuurversie van het iconische beeld.

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

RET

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

EBS

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier