Elke 2,5 minuut een metro. Tegen 2030 moet het allemaal werkelijkheid worden.

Elke 2,5 minuut een metro. Tegen 2030 moet het allemaal werkelijkheid worden.

Bron: Veel meer treinen op drukste lijnen, maar het duurt nog even. Elke 2,5 minuut een metro

Over een aantal jaar moeten er veel meer metro's rijden op de drukste lijnen in Rotterdam. In de spits komt er dan 24 keer per uur een metrotrein langs. Elke 2,5 minuut.

Het gaat om de metro's van Slinge naar Den Haag (lijn E) en om voertuigen naar tussen de metrostations Capelsebrug en Hoogvliet (lijn C) die veel vaker gaan rijden. Volgens Reizigersvereniging Rover, Corrie Scheffer (tevens fervent OV gebruiker en ook lid van het Metrocov is het hoog nodig want zoals ze zelf zegt.

Lijn E is altijd hartstikke druk. Die metro zit echt boordevol.

Als er straks meer gebouwd moet gaan worden, komen en nog meer inwoners bij en dus meer reizigers als deze allemaal van het OV gebruik gaan maken.

Pier Eringa schreef in 2017 in het OV Magazine hier al over dat elke 2,5 minuut haalbaar is. Lees hier meer over in het artikel op OV Pro.Inmiddels zijn de plannen gepresenteerd.

RET heeft daarom aan het Rijk 100 miljoen extra gevraagd voor extra investeringen. Corrie en zo ook meer gebruikers van de metro zijn dan heel blij want mensen zoals Corrie kunnen niet zonder het OV. 

Ben je het ook eens met Corrie reageer dan op het Twitterbericht.

Elke 2,5 minuut een metro. Tegen 2030 moet het allemaal werkelijkheid worden.

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Nieuwe Heijdse lijn in tussen Ter Heijde en Monster biedt kansen voor korte belritten

Een laatste stuiptrekking voor het doelgroepenvervoer of is dit initiatief nu eindelijk een mooi experiment als alternatief van een gestrekte lijn of het opheffen van een buslijn in achteraf gebieden of dorpen. We gaan het zien. Het Metrocov volgt het op de voet.

Lees verder

Rijksvoorstellen OV 2023 niet acceptabel. Dreigende verschralingen om buigen naar groeiperspectief

Het Rijk, de OV-bedrijven en de decentrale overheden hebben afgelopen vrijdag in een finale poging geen overeenstemming weten te bereiken over een pakket aan maatregelen om dreigende verschralingen in het OV in 2023 om te buigen naar een groeiperspectief. 

Lees verder

Met de Metro naar Hoek van Holland-Strand: Nog een paar veiligheidstesten en dan naar het strand

De metro naar Hoek van Holland strand zou voor de zomer gaan rijden maar extra veiligheidsmaatregelen gooien roet in het eten. Mogelijk rijdt de metro pas in het vroege najaar naar het strand. De zomer eindigt de laatste jaren toch niet op eind augustus. 

Lees verder

Q-lite gaat 850 haltes in de provincie Zuid-Holland voorzien van nieuwe generatie digitale reisinfo

Persbericht van Q-Lite: De provincie Zuid-Holland kiest Q-lite voor het vernieuwen van de digitale reisinformatie borden bij de bushaltes. Hiermee worden de huidige digitale informatieborden vervangen, de presentatie van de reisinformatie vernieuwd en reizigers nog beter geïnformeerd.

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier