Uitreiking boekje Toegankelijk Openbaar Vervoer door Metrocov
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderOver een aantal jaar moeten er veel meer metro's rijden op de drukste lijnen in Rotterdam. In de spits komt er dan 24 keer per uur een metrotrein langs. Elke 2,5 minuut.
Het gaat om de metro's van Slinge naar Den Haag (lijn E) en om voertuigen naar tussen de metrostations Capelsebrug en Hoogvliet (lijn C) die veel vaker gaan rijden. Volgens Reizigersvereniging Rover, Corrie Scheffer (tevens fervent OV gebruiker en ook lid van het Metrocov is het hoog nodig want zoals ze zelf zegt.
Lijn E is altijd hartstikke druk. Die metro zit echt boordevol.
Als er straks meer gebouwd moet gaan worden, komen en nog meer inwoners bij en dus meer reizigers als deze allemaal van het OV gebruik gaan maken.
Pier Eringa schreef in 2017 in het OV Magazine hier al over dat elke 2,5 minuut haalbaar is. Lees hier meer over in het artikel op OV Pro.Inmiddels zijn de plannen gepresenteerd.
RET heeft daarom aan het Rijk 100 miljoen extra gevraagd voor extra investeringen. Corrie en zo ook meer gebruikers van de metro zijn dan heel blij want mensen zoals Corrie kunnen niet zonder het OV.
Ben je het ook eens met Corrie reageer dan op het Twitterbericht.
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderDe rood-beige GTL8-trams van de HTM worden straks vervangen door de nieuwe, ruime en gelijkvloerse TINA-tram van het Zwitserse Stadler. De HTM is volop bezig met de voorbereidingen, zowel aan het ontwerp van de TINA als aanpassingen in de stad om ervoor te zorgen dat in 2026 op alle trajecten toegankelijke trams kunnen rijden.
Lees verderHet Metrocov kondigt namens de MRDH de actie aan:
‘Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!’, die gepland staat voor dinsdag 10 juni om 08.45 uur.
Lees verderIntern verbeteren om onze rol in de regio goed te spelen. De regio Rotterdam groeit, ruimte wordt schaarser en het belang van schoon vervoer neemt toe. Wij pakken graag onze rol om met goed OV deze uitdagingen het hoofd te bieden. Tegelijkertijd staan we voor uitdagingen.
Lees verderKlachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
HTM |
RET |
EBS |
Connexxion |
|---|---|---|---|
|
Klantenservice (Haaglanden)
|
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.