Over een aantal jaar moeten er veel meer metro's rijden op de drukste lijnen in Rotterdam. In de spits komt er dan 24 keer per uur een metrotrein langs. Elke 2,5 minuut.
Het gaat om de metro's van Slinge naar Den Haag (lijn E) en om voertuigen naar tussen de metrostations Capelsebrug en Hoogvliet (lijn C) die veel vaker gaan rijden. Volgens Reizigersvereniging Rover, Corrie Scheffer (tevens fervent OV gebruiker en ook lid van het Metrocov is het hoog nodig want zoals ze zelf zegt.
Lijn E is altijd hartstikke druk. Die metro zit echt boordevol.
Als er straks meer gebouwd moet gaan worden, komen en nog meer inwoners bij en dus meer reizigers als deze allemaal van het OV gebruik gaan maken.
Pier Eringa schreef in 2017 in het OV Magazine hier al over dat elke 2,5 minuut haalbaar is. Lees hier meer over in het artikel op OV Pro.Inmiddels zijn de plannen gepresenteerd.
RET heeft daarom aan het Rijk 100 miljoen extra gevraagd voor extra investeringen. Corrie en zo ook meer gebruikers van de metro zijn dan heel blij want mensen zoals Corrie kunnen niet zonder het OV.
Ben je het ook eens met Corrie reageer dan op het Twitterbericht.
Doorbouwen aan sterk OV in de regio Rotterdam. Jaarverslag RET 2024
Intern verbeteren om onze rol in de regio goed te spelen.De regio Rotterdam groeit, ruimte wordt schaarser en het belang van schoon vervoer neemt toe. Wij pakken graag onze rol om met goed OV deze uitdagingen het hoofd te bieden. Tegelijkertijd staan we voor uitdagingen.
110 seconden stil tegen bezuinigingen van 110 miljoen Euro op het OV
Op woensdag 2 april om 14.00 uur staan alle bussen, trams en metro’s in en rond de grote steden Rotterdam, Amsterdam en Den Haag 110 seconden stil tegen de bezuinigingsplannen van het kabinet.
In opdracht van het Metrocov is een korte film gemaakt over de uitrijplank van de elektrische bussen die de HTM 2025 in gebruik neemt. Doel is gebruikers van een rolstoel (en rollator) informatie te verstrekken over hoe die plank werkt. Er is een speciale versie voor de chauffeurs, die bedienen de plank met de hand.
Metrocov vergaderde op een historische locatie in Delft: Restaurant Huszar
Op 10 december heeft het Metrocov de laatste vergadering van het jaar gehouden in het prachtige Huszár in Delft. Belangrijkste onderwerp was de invoering van de nieuwe OV-Pas die in het komende jaar de OV-Chipkaart gaat vervangen. Tijdens de geweldige lunch vertelde Frank Schipper iets over de architectuur van het gebouw.
Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.