Uitreiking boekje Toegankelijk Openbaar Vervoer door Metrocov
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderDe gemeente Zoetermeer start met de voorbereiding voor het ontmantelen van de kap op de Mandelabrug. Aanleiding is het concept spoedadvies van Rijkswaterstaat om voor 1 januari maatregelen te treffen. Inkomende reizigers (forensen) kunnen ook uitstappen bij station Lansingerland Zoetermeer.
Er is uitvoerig gesproken met Rijkswaterstaat, ProRail en alle andere partners. Vooruitlopend op een definitief advies ontving de gemeente al een concept spoedadvies van Rijkswaterstaat. Experts hebben de rapporten beoordeeld en zien de situatie als stabiel en beheersbaar genoeg om de wegen onder de brug open te houden en de brug te laten gebruiken door voetgangers en fietsers. Naast deze geruststellende mededeling stelt Rijkswaterstaat ook dat op zeer korte termijn - vóór 1 januari - maatregelen nodig zijn.
Meer informatie over de afsluiting is te lezen op de website van de Gemeente Zoetermeer.
Informatie voor reizigers die in Zoetermeer moeten zijn kunnen aanvullende informatie lezen op de website van Rover, afdeling Zoetermeer.
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderDe rood-beige GTL8-trams van de HTM worden straks vervangen door de nieuwe, ruime en gelijkvloerse TINA-tram van het Zwitserse Stadler. De HTM is volop bezig met de voorbereidingen, zowel aan het ontwerp van de TINA als aanpassingen in de stad om ervoor te zorgen dat in 2026 op alle trajecten toegankelijke trams kunnen rijden.
Lees verderHet Metrocov kondigt namens de MRDH de actie aan:
‘Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!’, die gepland staat voor dinsdag 10 juni om 08.45 uur.
Lees verderIntern verbeteren om onze rol in de regio goed te spelen. De regio Rotterdam groeit, ruimte wordt schaarser en het belang van schoon vervoer neemt toe. Wij pakken graag onze rol om met goed OV deze uitdagingen het hoofd te bieden. Tegelijkertijd staan we voor uitdagingen.
Lees verderKlachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
HTM |
RET |
EBS |
Connexxion |
---|---|---|---|
Klantenservice (Haaglanden)
|
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.