Metrocov houdt frisse moed bijeenkomst 2023 in Hoekse Waard

Metrocov houdt frisse moed bijeenkomst 2023 in Hoekse Waard

Op 6 oktober 2023 was er weer de jaarlijkse OV dag, dit keer georganiseerd door het Reizigersoverleg Hoeksche Waard / Goeree Overflakkee in Strijen. Meerdere leden van Metrocov hebben hieraan deelgenomen, waardoor ook in de praktijk kennis gemaakt werd van het OV in de Hoekse Waard. Om in Strijen met het OV te komen kon bijvoorbeeld ook gereisd worden met de regulier rijdende Buurtbus en de Waterstofbus van Connexxion. Een deel van de dag werd samengedaan met leden van Provinciale Staten. Zo werd, voorafgaand aan de reis met de waterstofbus, uitgebreid uitleg gegeven over de status van deze bus in de Hoekse Waard. Gesignaleerde problemen waren de opstartmoeilijkheden m.b.t. vergunningverlening om op de weg te mogen rijden, de beperkte actieradius en het “tanken” van de waterstof. 

Busstation Hoekse Waard

Het reizen met de waterstofbus is ons in ieder geval goed bevallen! Vervolgens werd ook een inzicht gegeven door de provincie Zuid-Holland en Connexxion over de afsluiting van de oeververbindingen (Haringvlietbrug en Heinenoordtunnel). Het OV heeft tijdens deze afsluitingen er voor gezorgd dat mensen het eiland relatief snel konden verlaten waarmee een grotere vertraging, die bij het gebruik van de auto zeker groter was, voorkomen kon worden. Een mooi voorbeeld van een goede samenwerking en voorbereiding tossen Connexxion en de provincie. Verder is nog het vermelden waard dat in Strijen de gesponsorde “Wielwaal” rondrijdt. Een gratis mogelijkheid van bewoners om dit wagentje te pakken om naar de supermarkt te gaan. 

De gesponsorde wielwaal in de hoekse waard

 

Wij hebben in ieder geval vol frisse moed met het OV in de Hoekse Waard gereisd!

Metrocov houdt frisse moed bijeenkomst 2023 in Hoekse Waard

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

RET jaarverslag 2023: Vooruitkijken: reiziger, operatie en personele bezetting centraal

Graag deel ik namens de RET het jaarverslag 2023 met u. 2023 begon voor de RET met tegenwind, maar eindigde met goede afspraken over herstel en een nieuwe CAO. Ondertussen bouwde de RET door aan het verbeteren van het aanbod voor reizigers met de opening van metrostation Hoek van Holland Strand en de introductie van OVpay.

Lees verder

Wethouder Kapteijns krijgt rapport toegankelijkheid nieuwe deel van tramlijn 17 overhandigd

Op 22 maart heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden en de HTM wethouder Kapteijns van Den Haag een schouwrapport aangeboden. Het betrof de toegankelijkheid van het nieuwe deel van tramlijn 17 (Centrum-Statenkwartier).

Lees verder

Resultaten schouw Leidschendam Voorburg en de haltes Mall of Netherlands gepresenteerd

Op 1 september heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden met Wethouder Keus van Leidschendam-Voorburg en twee van zijn ambtenaren de resultaten van een schouw door het Metrocov in zijn gemeente besproken. 

Lees verder

Na een monsterklus van 55 dagen is station Zoetermeer Mandelabrug weer open

Wethouder Marijke van de Meer opent het hek weer van het station. Leden van de Klankbordgroep stationgsgebied en die van de Entree alsmede een delegatie van de gemeente Zoetermeer, aannemers en andere belangstellenden mochten als eerst door het hek om de brug te betreden en de eerste treinreizigers op te vangen op het station. 

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier