Uitreiking boekje Toegankelijk Openbaar Vervoer door Metrocov
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderOp 10 december heeft het Metrocov de laatste vergadering van het jaar gehouden in het prachtige Huszár in Delft.
Belangrijkste onderwerp was de invoering van de nieuwe OV-Pas die in het komende jaar de OV-Chipkaart gaat vervangen. De mogelijkheden die deze pas biedt in vergelijking met het al ingevoerde OV-Pay (waarmee je met je bankkaart betaalt voor het OV) kregen de volle aandacht. Vertegenwoordigers van de metropoolregio (MRDH) en de vervoerders waren aanwezig om de vele vragen te beantwoorden. Daarnaast zijn onze plannen voor 2025 besproken zoals de voorbereiding op de nieuwe vervoerplannen voor 2026 van HTM, RET, EBS en de Parkshuttle (Connexxion). Deze worden in april 2025 behandeld.



Een voortreffelijke lunch en afscheid nemen van Elly Smits. Jammer, we gaan haar inbreng missen.

Tijdens de geweldige lunch vertelde Frank Schipper iets over de architectuur van het gebouw.

Achterste rij van links naar rechts:
Henk Toet, Jan Ploeger (voorzitter), Ed Boon, Dick van Loon, Kees Huisman en Alex Sauer
Voorste rij van links naar rechts:
Aede Schoustra, Elly Smits, Henk de Blij, Adri van Woerkom, Charline Kloosterman, Jan Poot, Jan van Rossum en Ton Posthoorn.
Hun functies staan beschreven de pagina over Metrocov.
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderDe rood-beige GTL8-trams van de HTM worden straks vervangen door de nieuwe, ruime en gelijkvloerse TINA-tram van het Zwitserse Stadler. De HTM is volop bezig met de voorbereidingen, zowel aan het ontwerp van de TINA als aanpassingen in de stad om ervoor te zorgen dat in 2026 op alle trajecten toegankelijke trams kunnen rijden.
Lees verderHet Metrocov kondigt namens de MRDH de actie aan:
‘Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!’, die gepland staat voor dinsdag 10 juni om 08.45 uur.
Lees verderIntern verbeteren om onze rol in de regio goed te spelen. De regio Rotterdam groeit, ruimte wordt schaarser en het belang van schoon vervoer neemt toe. Wij pakken graag onze rol om met goed OV deze uitdagingen het hoofd te bieden. Tegelijkertijd staan we voor uitdagingen.
Lees verderKlachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
HTM |
RET |
EBS |
Connexxion |
|---|---|---|---|
|
Klantenservice (Haaglanden)
|
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.