Uitreiking boekje Toegankelijk Openbaar Vervoer door Metrocov
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderHet miljard euro uit het Nationaal Groeifonds brengt een snelle lightrailverbinding langs Delft, tussen Leiden en Dordrecht, en extra treinsporen tussen Delft en Schiedam dichterbij. Toch zal het nog jaren duren voordat reizigers daadwerkelijk op pad kunnen. "Onze horizon is 2040."
Het zal dus nog wel even wachten zijn voordat er daadwerkelijk voertuigen op Randstadrail-achtige wijze (snel en in een hoge frequentie) kunnen rijden tussen Leiden, Den Haag, Schiedam, Rotterdam en Dordrecht.
Een einddatum kan de Metropoolregio Rotterdam Den Haag nog niet noemen. "Onze horizon is 2040. Tot dat jaar komen er 400.000 mensen bij in het zuidelijk deel van de Randstad. Die mensen hebben naast en woning en werk ook openbaar vervoer nodig", aldus het regiobestuur.Het miljard euro uit het Nationaal Groeifonds brengt een snelle lightrailverbinding langs Delft, tussen Leiden en Dordrecht, en extra treinsporen tussen Delft en Schiedam dichterbij. Toch zal het nog jaren duren voordat reizigers daadwerkelijk op pad kunnen. "Onze horizon is 2040."
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderDe rood-beige GTL8-trams van de HTM worden straks vervangen door de nieuwe, ruime en gelijkvloerse TINA-tram van het Zwitserse Stadler. De HTM is volop bezig met de voorbereidingen, zowel aan het ontwerp van de TINA als aanpassingen in de stad om ervoor te zorgen dat in 2026 op alle trajecten toegankelijke trams kunnen rijden.
Lees verderHet Metrocov kondigt namens de MRDH de actie aan:
‘Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!’, die gepland staat voor dinsdag 10 juni om 08.45 uur.
Lees verderIntern verbeteren om onze rol in de regio goed te spelen. De regio Rotterdam groeit, ruimte wordt schaarser en het belang van schoon vervoer neemt toe. Wij pakken graag onze rol om met goed OV deze uitdagingen het hoofd te bieden. Tegelijkertijd staan we voor uitdagingen.
Lees verderKlachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
HTM |
RET |
EBS |
Connexxion |
|---|---|---|---|
|
Klantenservice (Haaglanden)
|
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.