Wethouder Marijke van de Meer opent het hek weer van het station. Leden van de Klankbordgroep stationgsgebied en die van de Entree alsmede een delegatie van de gemeente Zoetermeer, aannemers en andere belangstellenden mochten als eerst door het hek om de brug te betreden en de eerste treinreizigers op te vangen op het station.
Foto: Ed Boon
Vanaf donderdag 26 januari 19.00 uur is de Nelson Mandelabrug weer open. Dit betekent dat fietsers en voetgangers weer gebruik kunnen maken van de brug en dat de NS treinen weer stoppen op station Zoetermeer. Vanaf vrijdag stopt ook de RandstadRail weer bij de halte Driemanspolder en rijden er geen pendelbussen meer.
Onze Corrie nog steeds actief voor toegankelijk Openbaar Vervoer
Corrie Scheffer, de nestor van het Metrocov die vorig jaar afscheid nam van het consumentenplatform is nog steeds actief. Zij blijft pleiten voor een goede zaak: Toegankelijk Openbaar Vervoer. Corrie weet vervoerders te overtuigen van de noodzaak.
In opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is onderzoek gedaan naar de opties voor de versterking van de onafhankelijke positie van het tweedelijns klachtenloket OV Ombudsman. Als resultaat daarvan zullen de taken van OV Ombudsman (en daarmee ook de subsidie vanuit IenW) per 1 januari 2023 overgaan naar de Geschillencommissie in Den Haag.
De kap van Zoetermeer Mandelabrug is er af. Maar er wordt nog volop gewerkt aan de stabiliteit
Er is de afgelopen week met man en macht gewerkt om voor 1 januari 2023 de kap van de Mandelabrug te ontmantelen. Er is nog veel onduidelijkheid vanuit de reizigers. Dringend onderhoud was nodig, zo bleek uit de verschillende onderzoeken.
Kap stations Zoetermeer - Mandelabrug wordt ontmanteld: maar blijft nog even afgesloten
De gemeente Zoetermeer start met de voorbereiding voor het ontmantelen van de kap op de Mandelabrug. Aanleiding is het concept spoedadvies van Rijkswaterstaat om voor 1 januari maatregelen te treffen. Inkomende reizigers (forensen) kunnen ook uitstappen bij station Lansingerland Zoetermeer.
Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.