Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!
Het Metrocov kondigt namens de MRDH de actie aan:
‘Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!’, die gepland staat voor dinsdag 10 juni om 08.45 uur.
Lees verderÉén app en één afrekening voor de hele reis van deur tot deur, of je nu met de metro, tram, bus, fiets, scooter en/of deelauto gaat. Deze app Moves is nu in de regio Rotterdam en Den Haag gelanceerd. Programmamanager Maud van Alphen legt uit:
‘Wat ons betreft iedereen. Van de 1,2 miljoen mensen die dagelijks in de dichtbevolkte regio Rotterdam en Den Haag naar hun werk reizen tot iemand die af en toe een dagje weggaat. Die persoon kan de app bijvoorbeeld gebruiken om de auto aan de rand van de stad te parkeren en dan met een deelfiets verder gaan. Uiteraard is de app ook voor toeristen. Die drie doelgroepen kunnen ieder een eigen variant kiezen die op hun is afgestemd. Ze kunnen hem nu downloaden via de AppStore of Google Play. Zoek naar Moves.
Het Metrocov kondigt namens de MRDH de actie aan:
‘Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!’, die gepland staat voor dinsdag 10 juni om 08.45 uur.
Lees verderIntern verbeteren om onze rol in de regio goed te spelen. De regio Rotterdam groeit, ruimte wordt schaarser en het belang van schoon vervoer neemt toe. Wij pakken graag onze rol om met goed OV deze uitdagingen het hoofd te bieden. Tegelijkertijd staan we voor uitdagingen.
Lees verderOp woensdag 2 april om 14.00 uur staan alle bussen, trams en metro’s in en rond de grote steden Rotterdam, Amsterdam en Den Haag 110 seconden stil tegen de bezuinigingsplannen van het kabinet.
Lees verderIn opdracht van het Metrocov is een korte film gemaakt over de uitrijplank van de elektrische bussen die de HTM 2025 in gebruik neemt. Doel is gebruikers van een rolstoel (en rollator) informatie te verstrekken over hoe die plank werkt. Er is een speciale versie voor de chauffeurs, die bedienen de plank met de hand.
Lees verderKlachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
HTM |
RET |
EBS |
Connexxion |
---|---|---|---|
Klantenservice (Haaglanden)
|
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.