Nooit meer hijgend de helling op. De bus stopt weer boven bij Zuidplein

Nooit meer hijgend de helling op. De bus stopt weer boven bij Zuidplein

Bron: Eindelijk! Na twee jaar is de bushelling bij Zuidplein klaar (en dat scheelt een flink stuk lopen)

Niet meer zigzag tussen de bussen door, niet meer hijgend de steile loopbaan op: busreizigers worden weer boven bij Rotterdam-Zuidplein afgezet. De nieuwe, verhoogde busbaan naar de metro is na bijna twee jaar ‘klussen’ klaar. En daar zijn de reizigers maar wat blij mee. Voor de buschauffeurs is het nieuwe bochtenwerk nog wel even wennen. 

Heel fijn voor de reizigers, een beetje extra comfort voor de dagelijkse reizigers is toch wel fijn. 

Hybride bus Zuidplein (foto: Rick Keus) Beeldbank RET

 

Nooit meer hijgend de helling op. De bus stopt weer boven bij Zuidplein

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Wethouder Kapteijns krijgt rapport toegankelijkheid nieuwe deel van tramlijn 17 overhandigd

Op 22 maart heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden en de HTM wethouder Kapteijns van Den Haag een schouwrapport aangeboden. Het betrof de toegankelijkheid van het nieuwe deel van tramlijn 17 (Centrum-Statenkwartier).

Lees verder

Metrocov houdt frisse moed bijeenkomst 2023 in Hoekse Waard

Op 6 oktober 2023 was er weer de jaarlijkse OV dag, dit keer georganiseerd door het Reizigersoverleg Hoeksche Waard / Goeree Overflakkee in Strijen. Meerdere leden van Metrocov hebben hieraan deelgenomen, waardoor ook in de praktijk kennis gemaakt werd van het OV in de Hoekse Waard.

Lees verder

Resultaten schouw Leidschendam Voorburg en de haltes Mall of Netherlands gepresenteerd

Op 1 september heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden met Wethouder Keus van Leidschendam-Voorburg en twee van zijn ambtenaren de resultaten van een schouw door het Metrocov in zijn gemeente besproken. 

Lees verder

Na een monsterklus van 55 dagen is station Zoetermeer Mandelabrug weer open

Wethouder Marijke van de Meer opent het hek weer van het station. Leden van de Klankbordgroep stationgsgebied en die van de Entree alsmede een delegatie van de gemeente Zoetermeer, aannemers en andere belangstellenden mochten als eerst door het hek om de brug te betreden en de eerste treinreizigers op te vangen op het station. 

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier