Onduidelijke berichtgeving over schrappen buslijnen RET. Hier enige verduidelijking

Onduidelijke berichtgeving over schrappen buslijnen RET. Hier enige verduidelijking

Bron: Let op, RET schrapt in dienstregeling: rijdt jouw bus straks nog wel?

In het artikel op de website van het AD is wat verwarring ontstaan over schrappen van buslijnen. Het zijn echter geen buslijnen die verdwijnen maar het heeft te maken met wijzigingen.

Wijziging dienstregelingen RET

In maart 2021 heeft besluitvorming in Bestuurscommissie Vervoersautoriteit (BCVA) van de Metropoolregio Rotterdam Den Haag over Bus 47 en de STOPenGO-lijnen plaatsgevonden. Hierover is aan het METROCOV advies gevraagd, dat is meegenomen in de besluitvorming.

Dat er maatregelen genomen moeten worden is voor niemand leuk.

Wijzigingen dienstregelingen tramlijn 4 Heemraadsingel

Tramlijn 4 wordt ingekort tot halte Heemraadsplein. Deze tramlijn wordt niet geschrapt maar wegens langdurige werkzaamheden wordt de route van tramlijn 4 ingekort. De werkzaamheden gaan duren t/m 23 december 2022 en zijn daarna gelukkig weer normaal en daarna volgt de tram weer de oude route.

Meer informatie op RET-website over lijn 4

Wijzigingen dienstregelingen lijn 47 Noordereiland

De zogeheten e-shuttlebus 547 gaat de route van lijn 47 rijden dankzij steun van de gemeente Rotterdam. Deze buurtbus rijdt alleen over het eiland en niet na 19:30 uur en op zondag. In de avonduren en op zondag doet lijn 32 het Noordereiland aan. Lijn 32 blijft overdag en in de avonden via het centrale deel van het Noordereiland naar het centrum en Zuid rijden. 

Meer informatie op RET-website en op de website van de Metropoolregio Rotterdam Den Haag en de buurtvereniging Noordereiland.

 

Gebrek aan succes: RET beëindigt Stop & Go-buslijnen in drie gemeenten

De RET stopt in januari met drie buslijnen in Maassluis, Vlaardingen en Lansingerland. De lijnen, waarvoor mensen zich telefonisch moesten aanmelden, hadden maar weinig reizigers en zijn daardoor niet rendabel.

Meer informatie is te lezen op de website van de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag.

Onduidelijke berichtgeving over schrappen buslijnen RET. Hier enige verduidelijking

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Nieuwe Heijdse lijn in tussen Ter Heijde en Monster biedt kansen voor korte belritten

Een laatste stuiptrekking voor het doelgroepenvervoer of is dit initiatief nu eindelijk een mooi experiment als alternatief van een gestrekte lijn of het opheffen van een buslijn in achteraf gebieden of dorpen. We gaan het zien. Het Metrocov volgt het op de voet.

Lees verder

Rijksvoorstellen OV 2023 niet acceptabel. Dreigende verschralingen om buigen naar groeiperspectief

Het Rijk, de OV-bedrijven en de decentrale overheden hebben afgelopen vrijdag in een finale poging geen overeenstemming weten te bereiken over een pakket aan maatregelen om dreigende verschralingen in het OV in 2023 om te buigen naar een groeiperspectief. 

Lees verder

Met de Metro naar Hoek van Holland-Strand: Nog een paar veiligheidstesten en dan naar het strand

De metro naar Hoek van Holland strand zou voor de zomer gaan rijden maar extra veiligheidsmaatregelen gooien roet in het eten. Mogelijk rijdt de metro pas in het vroege najaar naar het strand. De zomer eindigt de laatste jaren toch niet op eind augustus. 

Lees verder

Q-lite gaat 850 haltes in de provincie Zuid-Holland voorzien van nieuwe generatie digitale reisinfo

Persbericht van Q-Lite: De provincie Zuid-Holland kiest Q-lite voor het vernieuwen van de digitale reisinformatie borden bij de bushaltes. Hiermee worden de huidige digitale informatieborden vervangen, de presentatie van de reisinformatie vernieuwd en reizigers nog beter geïnformeerd.

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier