Onduidelijke berichtgeving over schrappen buslijnen RET. Hier enige verduidelijking

Onduidelijke berichtgeving over schrappen buslijnen RET. Hier enige verduidelijking

Bron: Let op, RET schrapt in dienstregeling: rijdt jouw bus straks nog wel?

In het artikel op de website van het AD is wat verwarring ontstaan over schrappen van buslijnen. Het zijn echter geen buslijnen die verdwijnen maar het heeft te maken met wijzigingen.

Wijziging dienstregelingen RET

In maart 2021 heeft besluitvorming in Bestuurscommissie Vervoersautoriteit (BCVA) van de Metropoolregio Rotterdam Den Haag over Bus 47 en de STOPenGO-lijnen plaatsgevonden. Hierover is aan het METROCOV advies gevraagd, dat is meegenomen in de besluitvorming.

Dat er maatregelen genomen moeten worden is voor niemand leuk.

Wijzigingen dienstregelingen tramlijn 4 Heemraadsingel

Tramlijn 4 wordt ingekort tot halte Heemraadsplein. Deze tramlijn wordt niet geschrapt maar wegens langdurige werkzaamheden wordt de route van tramlijn 4 ingekort. De werkzaamheden gaan duren t/m 23 december 2022 en zijn daarna gelukkig weer normaal en daarna volgt de tram weer de oude route.

Meer informatie op RET-website over lijn 4

Wijzigingen dienstregelingen lijn 47 Noordereiland

De zogeheten e-shuttlebus 547 gaat de route van lijn 47 rijden dankzij steun van de gemeente Rotterdam. Deze buurtbus rijdt alleen over het eiland en niet na 19:30 uur en op zondag. In de avonduren en op zondag doet lijn 32 het Noordereiland aan. Lijn 32 blijft overdag en in de avonden via het centrale deel van het Noordereiland naar het centrum en Zuid rijden. 

Meer informatie op RET-website en op de website van de Metropoolregio Rotterdam Den Haag en de buurtvereniging Noordereiland.

 

Gebrek aan succes: RET beëindigt Stop & Go-buslijnen in drie gemeenten

De RET stopt in januari met drie buslijnen in Maassluis, Vlaardingen en Lansingerland. De lijnen, waarvoor mensen zich telefonisch moesten aanmelden, hadden maar weinig reizigers en zijn daardoor niet rendabel.

Meer informatie is te lezen op de website van de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag.

Onduidelijke berichtgeving over schrappen buslijnen RET. Hier enige verduidelijking

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Na een monsterklus van 55 dagen is station Zoetermeer Mandelabrug weer open

Wethouder Marijke van de Meer opent het hek weer van het station. Leden van de Klankbordgroep stationgsgebied en die van de Entree alsmede een delegatie van de gemeente Zoetermeer, aannemers en andere belangstellenden mochten als eerst door het hek om de brug te betreden en de eerste treinreizigers op te vangen op het station. 

Lees verder

Onze Corrie nog steeds actief voor toegankelijk Openbaar Vervoer

Corrie Scheffer, de nestor van het Metrocov die vorig jaar afscheid nam van het consumentenplatform is nog steeds actief. Zij blijft pleiten voor een goede zaak: Toegankelijk Openbaar Vervoer. Corrie weet vervoerders te overtuigen van de noodzaak. 

Lees verder

De OV Ombudsman is gestopt per 31 december 2022

In opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is onderzoek gedaan naar de opties voor de versterking van de onafhankelijke positie van het tweedelijns klachtenloket OV Ombudsman. Als resultaat daarvan zullen de taken van OV Ombudsman (en daarmee ook de subsidie vanuit IenW) per 1 januari 2023 overgaan naar de Geschillencommissie in Den Haag. 

Lees verder

De kap van Zoetermeer Mandelabrug is er af. Maar er wordt nog volop gewerkt aan de stabiliteit

Er is de afgelopen week met man en macht gewerkt om voor 1 januari 2023 de kap van de Mandelabrug te ontmantelen. Er is nog veel onduidelijkheid vanuit de reizigers. Dringend onderhoud was nodig, zo bleek uit de verschillende onderzoeken. 

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier