Opnieuw geld-terug-campagne voor te duur betaalde bus- en tramritten

Opnieuw geld-terug-campagne voor te duur betaalde bus- en tramritten

Bron: Opnieuw geld-terug-campagne voor te duur betaalde bus- en tramritten

RET-reizigers doen geen moeite het bedrag dat ze te veel hebben betaald voor hun ov-rit terug te halen. Het Rotterdamse vervoersbedrijf heeft daarvoor nog 70.000 euro in kas en begint na de lockdown daarom opnieuw een geld-terug-campagne. 

Eind 2019 en begin 2021 stonden de nieuwe kaartlezers van de RET verkeerd afgesteld in bussen en trams waardoor bijna 90 mille teveel werd geïnd. Tot twee keer toe attendeerde de stadsvervoerder klanten erop dat ze het teveel betaalde geld konden terugkrijgen, maar er is nog steeds maar 17.000 euro teruggehaald.

Bron: Yvonne Keunen (AD) 15-02-21

Opnieuw geld-terug-campagne voor te duur betaalde bus- en tramritten

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht
Ruim € 20 miljoen voor reconstructie metro-busstation Spijkenisse Centrum

Ruim € 20 miljoen voor reconstructie metro-busstation Spijkenisse Centrum

Gemeente Nissewaard is voornemens om samen met de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag (MRDH) ruim € 20 miljoen te investeren in de reconstructie van het metro-busstation Spijkenisse Centrum en het gebied er omheen. 

 

Lees verder
Waarom de RET een metrotunnel van Kralingse Zoom naar Zuidplein wil

Waarom de RET een metrotunnel van Kralingse Zoom naar Zuidplein wil

Een metro is de beste vorm van openbaar vervoer tussen De Esch en Feijenoord als daar straks een nieuwe verbinding tussen Noord en Zuid komt, vindt RET-directeur Maurice Unck. Eén metro kan veel meer reizigers vervoeren dan met een tram mogelijk is. De RET pleit voor een geboorde tunnel in plaats van een brug.

GESCHREVEN DOOR

Jan-Roelof Visscher

Lees verder
Zorgen over verdwijnen Fast Ferry tussen Hoek van Holland en de Maasvlakte, maar er is hoop.

Zorgen over verdwijnen Fast Ferry tussen Hoek van Holland en de Maasvlakte, maar er is hoop.

PvdA en CDA kritisch over schrappen Fast Ferry: ‘Hoe kan de wethouder het verdwijnen rechtvaardigen?’

PvdA en CDA gaan in debat met de Rotterdamse wethouder Judith Bokhove (GroenLinks) over het verdwijnen van de Fast Ferry. Ze willen weten hoe dit kan als de reistijd van Hoek van Holland naar de Maasvlakte langer wordt. 

Maar er is hoop ...

Lees verder
Bus, tram, watertaxi, deelbakfiets: in Rotterdam straks allemaal in één app.

Bus, tram, watertaxi, deelbakfiets: in Rotterdam straks allemaal in één app.

Elke aanbieder van een vervoermiddel heeft nu nog zijn eigen app, waarvoor de klant zich afzonderlijk moet registreren. Rottterdam sleutelt aan een universele reisapp.

Verstandig besluit van de RET. Het Metrocov is daar zeker voorstander van. Uniformiteit en toegankelijk voor iedereen.

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

RET

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

EBS

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier