Opnieuw geld-terug-campagne voor te duur betaalde bus- en tramritten

Opnieuw geld-terug-campagne voor te duur betaalde bus- en tramritten

Bron: Opnieuw geld-terug-campagne voor te duur betaalde bus- en tramritten

RET-reizigers doen geen moeite het bedrag dat ze te veel hebben betaald voor hun ov-rit terug te halen. Het Rotterdamse vervoersbedrijf heeft daarvoor nog 70.000 euro in kas en begint na de lockdown daarom opnieuw een geld-terug-campagne. 

Eind 2019 en begin 2021 stonden de nieuwe kaartlezers van de RET verkeerd afgesteld in bussen en trams waardoor bijna 90 mille teveel werd geïnd. Tot twee keer toe attendeerde de stadsvervoerder klanten erop dat ze het teveel betaalde geld konden terugkrijgen, maar er is nog steeds maar 17.000 euro teruggehaald.

Bron: Yvonne Keunen (AD) 15-02-21

Opnieuw geld-terug-campagne voor te duur betaalde bus- en tramritten

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht
Miljard voor snelle lightrailverbinding. Horizon op 2040 en 400.000 inwoners van de Randstad verder

Miljard voor snelle lightrailverbinding. Horizon op 2040 en 400.000 inwoners van de Randstad verder

Het miljard euro uit het Nationaal Groeifonds brengt een snelle lightrailverbinding langs Delft, tussen Leiden en Dordrecht, en extra treinsporen tussen Delft en Schiedam dichterbij. Toch zal het nog jaren duren voordat reizigers daadwerkelijk op pad kunnen. "Onze horizon is 2040."

Lees verder
Is het verstandig om te bezuinigen op openbaar vervoer?

Is het verstandig om te bezuinigen op openbaar vervoer?

In het AD van 6 maart 2021 schreef het AD het volgende bericht:

Terwijl Rotterdam de stad voor honderden miljoenen euro’s autoluw maakt, kondigt diezelfde overheid forse bezuinigingen aan in het openbaar vervoer. Hoe handig is dat? Metrocov pleit voor het bereikbaar houden van de verstedelijkte metropoolregio welke sterk afhankelijk van een goed functionerend OV-netwerk. 

Vraag? Is een directe lijn nu echt goedkoper als er minder op gereden wordt?

Wat is jouw mening? Discussieer mee met het Metrocov op Twitter of stuur een reactie via het contactformulier.

Lees verder
Watertaxi breidt vloot uit met extra grote boten en er kunnen wel 40 mensen in

Watertaxi breidt vloot uit met extra grote boten en er kunnen wel 40 mensen in

Met 40 mensen tegelijk in de watertaxi? Het kan zodra de coronamaatregelen worden versoepeld, want Watertaxi Rotterdam breidt zijn vloot uit met extra grote boten. Volgende week wordt de allereerste gedoopt, binnen twee jaar volgen er nog drie.

Lees verder
Toch maar met de auto, want in deze nieuwe wijk komt geen enkele bus of tram

Toch maar met de auto, want in deze nieuwe wijk komt geen enkele bus of tram

De wijk Nieuw Kralingen in Rotterdam moet het zonder openbaar vervoer stellen, terwijl er voor bewoners een fikse afstand is tot winkels, huisarts en andere voorzieningen. Daarvoor waarschuwen Oana de Visser-Baicu en Herbert van Sluys ...

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

RET

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

EBS

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier