Uitreiking boekje Toegankelijk Openbaar Vervoer door Metrocov
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderIn aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept de RET gemeenten in het vervoersgebied op om vol in te zetten op OV, fiets en deelvervoer.
Maurice Unck, algemeen directeur van de RET: “Vervoermiddelen met een beperkt ruimtebeslag en zonder uitstoot hebben de toekomst in grootstedelijk gebied. Ze versterken de bereikbaarheid, jagen economische groei aan en helpen bij het halen van de klimaatdoelstellingen. De nieuwe collegeprogramma’s zijn de mogelijkheid om daar vanuit de gemeente invulling aan te geven.”
Groei
Volgens de RET zijn juist OV, fiets en deelvervoer zo belangrijk omdat de regio-Rotterdam een enorme groei te wachten staat. Alleen al in Rotterdam komen er 50.000 woningen bij. In de hele MRDH-regio loopt dat op tot 240.000. Unck: “Dan zit je al snel op twee keer een stad als Groningen. Om al die mensen een fijne plek te bieden om te wonen, te werken en te recreëren, is het van belang om verder te verdichten en te investeren in de openbare ruimte. Daar hoort schoon vervoer bij, met een beperkt ruimtebeslag. De auto waar het moet, alternatieven waar het kan.”
Dinsdag 7 oktober 2025 heeft de MRDH een bijeenkomst georganiseerd over Toegankelijk Openbaar Vervoer voor de regiogemeentes.
Lees verderDe rood-beige GTL8-trams van de HTM worden straks vervangen door de nieuwe, ruime en gelijkvloerse TINA-tram van het Zwitserse Stadler. De HTM is volop bezig met de voorbereidingen, zowel aan het ontwerp van de TINA als aanpassingen in de stad om ervoor te zorgen dat in 2026 op alle trajecten toegankelijke trams kunnen rijden.
Lees verderHet Metrocov kondigt namens de MRDH de actie aan:
‘Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!’, die gepland staat voor dinsdag 10 juni om 08.45 uur.
Lees verderIntern verbeteren om onze rol in de regio goed te spelen. De regio Rotterdam groeit, ruimte wordt schaarser en het belang van schoon vervoer neemt toe. Wij pakken graag onze rol om met goed OV deze uitdagingen het hoofd te bieden. Tegelijkertijd staan we voor uitdagingen.
Lees verderKlachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
HTM |
RET |
EBS |
Connexxion |
---|---|---|---|
Klantenservice (Haaglanden)
|
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.