De wijk Nieuw Kralingen in Rotterdam moet het zonder openbaar vervoer stellen, terwijl er voor bewoners een fikse afstand is tot winkels, huisarts en andere voorzieningen. Daarvoor waarschuwen Oana de Visser-Baicu en Herbert van Sluys van de gebiedscommissie.
Met Nieuw Kralingen krijgt Rotterdam er een wijk bij die ‘rustig stedelijk’ is en een ‘hoogwaardig’ woonmilieu heeft. Dat staat in de gebiedsvisie voor het beoogde stadsdeel tussen het Kralingse Bos en rijksweg A20, waar achthonderd huizen komen.
Maar, zeggen VVD’ers Oana de Visser-Baicu en Herbert van Sluys van de gebiedscommissie Kralingen-Crooswijk, er ontbreekt iets wezenlijks. ,,Wat schetst onze verbazing? We hebben begrepen dat Nieuw Kralingen geen openbaar vervoer krijgt. Daar hebben we als commissie direct bezwaar tegen gemaakt bij het college.’’
Na een monsterklus van 55 dagen is station Zoetermeer Mandelabrug weer open
Wethouder Marijke van de Meer opent het hek weer van het station. Leden van de Klankbordgroep stationgsgebied en die van de Entree alsmede een delegatie van de gemeente Zoetermeer, aannemers en andere belangstellenden mochten als eerst door het hek om de brug te betreden en de eerste treinreizigers op te vangen op het station.
Onze Corrie nog steeds actief voor toegankelijk Openbaar Vervoer
Corrie Scheffer, de nestor van het Metrocov die vorig jaar afscheid nam van het consumentenplatform is nog steeds actief. Zij blijft pleiten voor een goede zaak: Toegankelijk Openbaar Vervoer. Corrie weet vervoerders te overtuigen van de noodzaak.
In opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is onderzoek gedaan naar de opties voor de versterking van de onafhankelijke positie van het tweedelijns klachtenloket OV Ombudsman. Als resultaat daarvan zullen de taken van OV Ombudsman (en daarmee ook de subsidie vanuit IenW) per 1 januari 2023 overgaan naar de Geschillencommissie in Den Haag.
De kap van Zoetermeer Mandelabrug is er af. Maar er wordt nog volop gewerkt aan de stabiliteit
Er is de afgelopen week met man en macht gewerkt om voor 1 januari 2023 de kap van de Mandelabrug te ontmantelen. Er is nog veel onduidelijkheid vanuit de reizigers. Dringend onderhoud was nodig, zo bleek uit de verschillende onderzoeken.
Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.