XL-Watertaxi: nieuwe veerverbinding voor 50 reizigers tussen de RDM op Heijplaat en de Marconistraat

XL-Watertaxi: nieuwe veerverbinding voor 50 reizigers tussen de RDM op Heijplaat en de Marconistraat

Bron: XL-Watertaxi vervangt Waterbus: langzamer, geen fietsen aan boord, maar wel energiezuiniger

De 50-persoons watertaxi’s lijken qua grootte en kleurstelling op de kleine, snelle watertaxi’s, maar zijn toch anders. De elektrische vaartuigen zijn bijna drie meter langer en bevatten twee elektromotoren met schroeven. Ze worden ‘s nachts opgeladen en kunnen tussendoor ook aan de laadpalen bij de pontons energie ‘tanken’. Helaas niet geschikt voor fietsers maar wel energiezuinig. 

Minder hard

De elektrische schepen varen lang niet zo snel als de kleinere taxi’s die we tot nu toe altijd over de Nieuwe Maas zien scheuren. “De techniek van nu is nog niet zo ver om langere stukken te varen op hoge snelheid,” aldus Daan van der Have, directeur van Watertaxi Rotterdam. 

Vanaf maandag 3 januari 2022 vaart de dienst vanaf 6.50 tot 21.15 uur en in het weekeinde van 10 tot 18.00 uur .Van der Have rekent erop dat er wekelijks 4 á 5.000 reizigers gebruik van de veerdienst gaan maken. "We komen dan met alle watertaxi's in totaal uit op bijna 800.000 reizigers per jaar over heel Rotterdam."

Lees het hele artikel op rijnmond.nl

XL-Watertaxi: nieuwe veerverbinding voor 50 reizigers tussen de RDM op Heijplaat en de Marconistraat

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht
Onduidelijke berichtgeving over schrappen buslijnen RET. Hier enige verduidelijking

Onduidelijke berichtgeving over schrappen buslijnen RET. Hier enige verduidelijking

In het artikel op de website van het AD is wat verwarring ontstaan over schrappen van buslijnen. Het zijn echter geen buslijnen die verdwijnen maar het heeft te maken met wijzigingen.

Lees verder
Ingezonden bericht: Zeven vragen aan de RET over de nieuwe dienstregelingen.

Ingezonden bericht: Zeven vragen aan de RET over de nieuwe dienstregelingen.

Wie nog afscheid wil nemen van de Fast Ferry tussen Hoek van Holland en de Maasvlakte, moet snel zijn. “Fast Ferry stopt met varen m.i.v. 30 december 2021”, meldt vervoerder RET summier op www.ret.nl onder ‘geplande omleidingen’. De reden staat er niet bij. Dat vroeg de redactie OV Magazine gisteren aan de RET.

Lees verder
Belabberd bereikbaar Schiedam-Noord krijgt een (aangepaste) ringbus

Belabberd bereikbaar Schiedam-Noord krijgt een (aangepaste) ringbus

Dat het belabberd gesteld is met de bereikbaarheid van Schiedam Noord met Openbaar Vervoer (OV) is al langer bekend. Maar door corona wordt het nog erger: door bezuinigingen bij de RET zouden de Woudhoek, Spaland en Sveaparken vanaf 9 januari 2022 ‘s avonds helemaal niet meer met 0V bereikbaar zijn. Het goede nieuws: er komt een ringbus.

Lees verder
Argos Mobiel gaat in Maassluis, Vlaardingen en Schiedam rijden

Argos Mobiel gaat in Maassluis, Vlaardingen en Schiedam rijden

De gemeenten Maassluis, Vlaardingen en Schiedam (MVS) hebben besloten voor drie jaar subsidie te verlenen aan Argos Mobiel. Dit is een vervoersservice die inwoners voor weinig geld van deur tot deur brengt. De chauffeurs van Argos Mobiel zijn vrijwilligers. In Schiedam rijdt Argos Mobiel al een aantal jaren. Voor inwoners van Maassluis is Argos Mobiel nieuw en in Vlaardingen keert het deur-tot-deur vervoer terug. Naar verwachting kunnen inwoners vanaf 1 februari 2022 in alle drie gemeenten gebruikmaken van deze vorm van vervoer.

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier