Zorgen over verdwijnen Fast Ferry tussen Hoek van Holland en de Maasvlakte, maar er is hoop.

Zorgen over verdwijnen Fast Ferry tussen Hoek van Holland en de Maasvlakte, maar er is hoop.

Bron: Zorgen over verdwijnen Fast Ferry tussen Hoek van Holland en de Maasvlakte, maar er is hoop voor de reizigers en toeristen.

PvdA en CDA kritisch over schrappen Fast Ferry: ‘Hoe kan de wethouder het verdwijnen rechtvaardigen?’

PvdA en CDA gaan in debat met de Rotterdamse wethouder Judith Bokhove (GroenLinks) over het verdwijnen van de Fast Ferry. Ze willen weten hoe dit kan als de reistijd van Hoek van Holland naar de Maasvlakte langer wordt.

De veerverbinding tussen Hoek van Holland en de Maasvlakte verdwijnt op 1 januari 2022. In plaats daarvan komt er een, goedkopere, busverbinding van de Maasvlakte naar Vlaardingen Oost. Jacco van Dam (CDA), gebiedscommissielid van Hoek van Holland, gaf in het AD aan ‘absoluut niet blij te zijn met deze beslissing’. ‘Dit betekent dat er niet goed geluisterd wordt naar de mensen uit de gebieden in Rotterdam als het gaat om deze aanbesteding’, stellen Rotterdamse raadsleden Dennis Tak (PvdA) en René Segers – Hoogendoorn (CDA).

Toch boot van Hoek van Holland naar Maasvlakte?

Die nieuwe bus is er dus voornamelijk voor het woon- en werkverkeer. Voor de toeristenstroom van Hoek van Holland naar de Maasvlakte wil het stadsbestuur samen met het Havenbedrijf kijken of daar toch een bootverbinding kan komen. Daar is geld voor, maar hoeveel precies kon de wethouder niet zeggen. Het wordt dan geen reguliere dienstregeling voor de hele dag en mogelijk worden de kaartjes ook iets duurder.

Lees het hele artikel over de achtergronden van deze beslissing.

Zorgen over verdwijnen Fast Ferry tussen Hoek van Holland en de Maasvlakte, maar er is hoop.

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht
Ruim € 20 miljoen voor reconstructie metro-busstation Spijkenisse Centrum

Ruim € 20 miljoen voor reconstructie metro-busstation Spijkenisse Centrum

Gemeente Nissewaard is voornemens om samen met de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag (MRDH) ruim € 20 miljoen te investeren in de reconstructie van het metro-busstation Spijkenisse Centrum en het gebied er omheen. 

 

Lees verder
Waarom de RET een metrotunnel van Kralingse Zoom naar Zuidplein wil

Waarom de RET een metrotunnel van Kralingse Zoom naar Zuidplein wil

Een metro is de beste vorm van openbaar vervoer tussen De Esch en Feijenoord als daar straks een nieuwe verbinding tussen Noord en Zuid komt, vindt RET-directeur Maurice Unck. Eén metro kan veel meer reizigers vervoeren dan met een tram mogelijk is. De RET pleit voor een geboorde tunnel in plaats van een brug.

GESCHREVEN DOOR

Jan-Roelof Visscher

Lees verder
Bus, tram, watertaxi, deelbakfiets: in Rotterdam straks allemaal in één app.

Bus, tram, watertaxi, deelbakfiets: in Rotterdam straks allemaal in één app.

Elke aanbieder van een vervoermiddel heeft nu nog zijn eigen app, waarvoor de klant zich afzonderlijk moet registreren. Rottterdam sleutelt aan een universele reisapp.

Verstandig besluit van de RET. Het Metrocov is daar zeker voorstander van. Uniformiteit en toegankelijk voor iedereen.

Lees verder
GVB, RET en HTM: lightrailnetwerk van de toekomst onmisbaar voor 500.000 extra woningen in Randstad

GVB, RET en HTM: lightrailnetwerk van de toekomst onmisbaar voor 500.000 extra woningen in Randstad

Om de opgave van 500.000 extra woningen in de Randstad in 2030 te realiseren, zijn ambitieuze investeringen van het nieuwe kabinet in het lightrailnetwerk van de toekomst onmisbaar. Dat stellen directeuren Claudia Zuiderwijk, Maurice Unck en Bruno Bruins: “Van de miljoen bij te bouwen woningen in Nederland komt de helft in de Randstad terecht. En we verdienen hier bijna de helft van het BBP. Na jarenlange bevriezing van de budgetten terwijl de reizigersaantallen met tientallen procenten groeiden, is een investeringsimpuls van minimaal 10 miljard nodig. Nieuw kabinet: heb lef in investeer in het lightrailnetwerk van de toekomst.”

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

RET

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

EBS

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier