Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!
Het Metrocov kondigt namens de MRDH de actie aan:
‘Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!’, die gepland staat voor dinsdag 10 juni om 08.45 uur.
Lees verderEr komt toch een nieuwe veerdienst tussen de Hoek van Holland en de Maasvlakte 2. Ottevanger gaat de verbinding uitbaten de komende drie jaar. Volgens wethouder mobiliteit Judith Bokhove gaat de veerdienst vanaf woensdag 11 mei varen.
Sinds begin dit jaar was er geen veerdienst meer tussen de Maasvlakte en Hoek van Holland. Met Ottevanger heeft de Rotterdamse raad dus toch haar gewenste exploitant gevonden. De veerdienst gaat tussen twee haltes varen: FutureLand (op de Maasvlakte 2) en de Berghaven (Hoek van Holland).
Het Metrocov publiceerde een eerder artikel dat fietsers en wandelaars zwemmend naar de overkant moesten.
De dienst is hoofdzakelijk gericht op recreanten als wandelaars, fietsers en bezoekers van de Maasvlakte. De dienstregeling begint 's ochtend om 9:00 uur, en de laatste boot vertrekt om 18:00 vanaf de Maasvlakte naar Hoek van Holland.
Een enkel kaartje gaat 6,25 euro kosten, een retourtje kost 10,55 euro. Dat betekent dat de dienst duurder wordt: voorheen was een enkeltje nog 4,30 euro. Fietsen mogen wel gratis mee op de pont. Daarnaast wordt de boot ook ietwat kleiner dan eerst. Het is namelijk een ander schip, niet eentje van de RET, maar dus van Ottevanger.
Bron artikel: rijnmond.nl
Bron foto: De Fast Ferry tussen Hoek van Holland en de Maasvlakte © WOS
Het Metrocov kondigt namens de MRDH de actie aan:
‘Bezuinigen op het ov? Ben je betoeterd!’, die gepland staat voor dinsdag 10 juni om 08.45 uur.
Lees verderIntern verbeteren om onze rol in de regio goed te spelen. De regio Rotterdam groeit, ruimte wordt schaarser en het belang van schoon vervoer neemt toe. Wij pakken graag onze rol om met goed OV deze uitdagingen het hoofd te bieden. Tegelijkertijd staan we voor uitdagingen.
Lees verderOp woensdag 2 april om 14.00 uur staan alle bussen, trams en metro’s in en rond de grote steden Rotterdam, Amsterdam en Den Haag 110 seconden stil tegen de bezuinigingsplannen van het kabinet.
Lees verderIn opdracht van het Metrocov is een korte film gemaakt over de uitrijplank van de elektrische bussen die de HTM 2025 in gebruik neemt. Doel is gebruikers van een rolstoel (en rollator) informatie te verstrekken over hoe die plank werkt. Er is een speciale versie voor de chauffeurs, die bedienen de plank met de hand.
Lees verderKlachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.
HTM |
RET |
EBS |
Connexxion |
---|---|---|---|
Klantenservice (Haaglanden)
|
Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel uw vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.