Fietsers hoeven niet meer zwemmend naar de Maasvlakte. Er komt een nieuwe veerdienst.

Fietsers hoeven niet meer zwemmend naar de Maasvlakte. Er komt een nieuwe veerdienst.

Bron: Tóch nieuwe veerdienst tussen Hoek van Holland en Maasvlakte

Er komt toch een nieuwe veerdienst tussen de Hoek van Holland en de Maasvlakte 2. Ottevanger gaat de verbinding uitbaten de komende drie jaar. Volgens wethouder mobiliteit Judith Bokhove gaat de veerdienst vanaf woensdag 11 mei varen.

Sinds begin dit jaar was er geen veerdienst meer tussen de Maasvlakte en Hoek van Holland. Met Ottevanger heeft de Rotterdamse raad dus toch haar gewenste exploitant gevonden. De veerdienst gaat tussen twee haltes varen: FutureLand (op de Maasvlakte 2) en de Berghaven (Hoek van Holland).

Het Metrocov publiceerde een eerder artikel dat fietsers en wandelaars zwemmend naar de overkant moesten. 

De dienst is hoofdzakelijk gericht op recreanten als wandelaars, fietsers en bezoekers van de Maasvlakte. De dienstregeling begint 's ochtend om 9:00 uur, en de laatste boot vertrekt om 18:00 vanaf de Maasvlakte naar Hoek van Holland.

Een enkel kaartje gaat 6,25 euro kosten, een retourtje kost 10,55 euro. Dat betekent dat de dienst duurder wordt: voorheen was een enkeltje nog 4,30 euro. Fietsen mogen wel gratis mee op de pont. Daarnaast wordt de boot ook ietwat kleiner dan eerst. Het is namelijk een ander schip, niet eentje van de RET, maar dus van Ottevanger.

Bron artikel: rijnmond.nl

Bron foto: De Fast Ferry tussen Hoek van Holland en de Maasvlakte © WOS

Fietsers hoeven niet meer zwemmend naar de Maasvlakte. Er komt een nieuwe veerdienst.

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

Nieuwe Heijdse lijn in tussen Ter Heijde en Monster biedt kansen voor korte belritten

Een laatste stuiptrekking voor het doelgroepenvervoer of is dit initiatief nu eindelijk een mooi experiment als alternatief van een gestrekte lijn of het opheffen van een buslijn in achteraf gebieden of dorpen. We gaan het zien. Het Metrocov volgt het op de voet.

Lees verder

Rijksvoorstellen OV 2023 niet acceptabel. Dreigende verschralingen om buigen naar groeiperspectief

Het Rijk, de OV-bedrijven en de decentrale overheden hebben afgelopen vrijdag in een finale poging geen overeenstemming weten te bereiken over een pakket aan maatregelen om dreigende verschralingen in het OV in 2023 om te buigen naar een groeiperspectief. 

Lees verder

Met de Metro naar Hoek van Holland-Strand: Nog een paar veiligheidstesten en dan naar het strand

De metro naar Hoek van Holland strand zou voor de zomer gaan rijden maar extra veiligheidsmaatregelen gooien roet in het eten. Mogelijk rijdt de metro pas in het vroege najaar naar het strand. De zomer eindigt de laatste jaren toch niet op eind augustus. 

Lees verder

Q-lite gaat 850 haltes in de provincie Zuid-Holland voorzien van nieuwe generatie digitale reisinfo

Persbericht van Q-Lite: De provincie Zuid-Holland kiest Q-lite voor het vernieuwen van de digitale reisinformatie borden bij de bushaltes. Hiermee worden de huidige digitale informatieborden vervangen, de presentatie van de reisinformatie vernieuwd en reizigers nog beter geïnformeerd.

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier