Fietsers hoeven niet meer zwemmend naar de Maasvlakte. Er komt een nieuwe veerdienst.

Fietsers hoeven niet meer zwemmend naar de Maasvlakte. Er komt een nieuwe veerdienst.

Bron: Tóch nieuwe veerdienst tussen Hoek van Holland en Maasvlakte

Er komt toch een nieuwe veerdienst tussen de Hoek van Holland en de Maasvlakte 2. Ottevanger gaat de verbinding uitbaten de komende drie jaar. Volgens wethouder mobiliteit Judith Bokhove gaat de veerdienst vanaf woensdag 11 mei varen.

Sinds begin dit jaar was er geen veerdienst meer tussen de Maasvlakte en Hoek van Holland. Met Ottevanger heeft de Rotterdamse raad dus toch haar gewenste exploitant gevonden. De veerdienst gaat tussen twee haltes varen: FutureLand (op de Maasvlakte 2) en de Berghaven (Hoek van Holland).

Het Metrocov publiceerde een eerder artikel dat fietsers en wandelaars zwemmend naar de overkant moesten. 

De dienst is hoofdzakelijk gericht op recreanten als wandelaars, fietsers en bezoekers van de Maasvlakte. De dienstregeling begint 's ochtend om 9:00 uur, en de laatste boot vertrekt om 18:00 vanaf de Maasvlakte naar Hoek van Holland.

Een enkel kaartje gaat 6,25 euro kosten, een retourtje kost 10,55 euro. Dat betekent dat de dienst duurder wordt: voorheen was een enkeltje nog 4,30 euro. Fietsen mogen wel gratis mee op de pont. Daarnaast wordt de boot ook ietwat kleiner dan eerst. Het is namelijk een ander schip, niet eentje van de RET, maar dus van Ottevanger.

Bron artikel: rijnmond.nl

Bron foto: De Fast Ferry tussen Hoek van Holland en de Maasvlakte © WOS

Fietsers hoeven niet meer zwemmend naar de Maasvlakte. Er komt een nieuwe veerdienst.

Overig nieuws

Naar het nieuwsoverzicht

RET jaarverslag 2023: Vooruitkijken: reiziger, operatie en personele bezetting centraal

Graag deel ik namens de RET het jaarverslag 2023 met u. 2023 begon voor de RET met tegenwind, maar eindigde met goede afspraken over herstel en een nieuwe CAO. Ondertussen bouwde de RET door aan het verbeteren van het aanbod voor reizigers met de opening van metrostation Hoek van Holland Strand en de introductie van OVpay.

Lees verder

Wethouder Kapteijns krijgt rapport toegankelijkheid nieuwe deel van tramlijn 17 overhandigd

Op 22 maart heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden en de HTM wethouder Kapteijns van Den Haag een schouwrapport aangeboden. Het betrof de toegankelijkheid van het nieuwe deel van tramlijn 17 (Centrum-Statenkwartier).

Lees verder

Metrocov houdt frisse moed bijeenkomst 2023 in Hoekse Waard

Op 6 oktober 2023 was er weer de jaarlijkse OV dag, dit keer georganiseerd door het Reizigersoverleg Hoeksche Waard / Goeree Overflakkee in Strijen. Meerdere leden van Metrocov hebben hieraan deelgenomen, waardoor ook in de praktijk kennis gemaakt werd van het OV in de Hoekse Waard.

Lees verder

Resultaten schouw Leidschendam Voorburg en de haltes Mall of Netherlands gepresenteerd

Op 1 september heeft een delegatie van het Metrocov Haaglanden met Wethouder Keus van Leidschendam-Voorburg en twee van zijn ambtenaren de resultaten van een schouw door het Metrocov in zijn gemeente besproken. 

Lees verder

Heeft u als reiziger praktische vragen over het openbaar vervoer?

Onze contactgegevens

Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.

HTM

RET

EBS

Connexxion

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice
Lijnennetkaart
Klantenpanel

Klantenservice (Haaglanden)
Klantenservice (Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Haaglanden & Voorne-Putten-Rozenburg)
Lijnennetkaart (Delft)

Klantenservice
Lijnennetkaart

Heeft u als reiziger vragen over één van de genoemde thema's? Stel u vraag dan bij een van de aangesloten organisaties.

Heeft u als gemeente of vervoerder in onze regio vragen?

Stel uw vraag via het contactformulier