Er komt toch een nieuwe veerdienst tussen de Hoek van Holland en de Maasvlakte 2. Ottevanger gaat de verbinding uitbaten de komende drie jaar. Volgens wethouder mobiliteit Judith Bokhove gaat de veerdienst vanaf woensdag 11 mei varen.
Sinds begin dit jaar was er geen veerdienst meer tussen de Maasvlakte en Hoek van Holland. Met Ottevanger heeft de Rotterdamse raad dus toch haar gewenste exploitant gevonden. De veerdienst gaat tussen twee haltes varen: FutureLand (op de Maasvlakte 2) en de Berghaven (Hoek van Holland).
Het Metrocov publiceerde een eerder artikel dat fietsers en wandelaars zwemmend naar de overkant moesten.
De dienst is hoofdzakelijk gericht op recreanten als wandelaars, fietsers en bezoekers van de Maasvlakte. De dienstregeling begint 's ochtend om 9:00 uur, en de laatste boot vertrekt om 18:00 vanaf de Maasvlakte naar Hoek van Holland.
Een enkel kaartje gaat 6,25 euro kosten, een retourtje kost 10,55 euro. Dat betekent dat de dienst duurder wordt: voorheen was een enkeltje nog 4,30 euro. Fietsen mogen wel gratis mee op de pont. Daarnaast wordt de boot ook ietwat kleiner dan eerst. Het is namelijk een ander schip, niet eentje van de RET, maar dus van Ottevanger.
Na een monsterklus van 55 dagen is station Zoetermeer Mandelabrug weer open
Wethouder Marijke van de Meer opent het hek weer van het station. Leden van de Klankbordgroep stationgsgebied en die van de Entree alsmede een delegatie van de gemeente Zoetermeer, aannemers en andere belangstellenden mochten als eerst door het hek om de brug te betreden en de eerste treinreizigers op te vangen op het station.
Onze Corrie nog steeds actief voor toegankelijk Openbaar Vervoer
Corrie Scheffer, de nestor van het Metrocov die vorig jaar afscheid nam van het consumentenplatform is nog steeds actief. Zij blijft pleiten voor een goede zaak: Toegankelijk Openbaar Vervoer. Corrie weet vervoerders te overtuigen van de noodzaak.
In opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is onderzoek gedaan naar de opties voor de versterking van de onafhankelijke positie van het tweedelijns klachtenloket OV Ombudsman. Als resultaat daarvan zullen de taken van OV Ombudsman (en daarmee ook de subsidie vanuit IenW) per 1 januari 2023 overgaan naar de Geschillencommissie in Den Haag.
De kap van Zoetermeer Mandelabrug is er af. Maar er wordt nog volop gewerkt aan de stabiliteit
Er is de afgelopen week met man en macht gewerkt om voor 1 januari 2023 de kap van de Mandelabrug te ontmantelen. Er is nog veel onduidelijkheid vanuit de reizigers. Dringend onderhoud was nodig, zo bleek uit de verschillende onderzoeken.
Klachten over in principe tijdelijke zaken bijv. vanwege een omleiding, de verlichting in een bushokje die het niet doet of een afvalbak die ontbreekt stuurt het METROCOV door naar de verantwoordelijke organisatie (vervoerders, MRDH, gemeente). Klachten over het OV kunt u ook richten aan de OV-Ombudsman of de klantenpanels van de vervoerders in de Metropoolregio.